گزارش تصویری: حضرت آیةالله العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی) در دیدار با جمعی از طلاب و مبلغین مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم تهران

اخبار بازدید: 890

حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی): ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را با شکوه و حفظ دستور العمل های بهداشتی برگزار کنید/ مبلغین در شرایط کنونی از ظرفیت‌های رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنند

حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی)، تبلیغ و رساندن معارف اسلام و اهل بیت(ع) را وظیفه‌ی خطیر مبلغین مذهبی خواند و برحفظ شکوه عزاداری های محرم با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کرونایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، جمعی از طلاب، مبلغین، برادران و خواهران حوزوی مهاجرین افغانستانی در تهران با حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی)، امروز سه شنبه ۲۸ اسد، دیدار کردند.


حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی) با تأکید بر وظیفه‌ی طلاب محترم افزود: برادران و خواهران طلبه باید در نظر داشته باشند که تبلیغ و رساندن معارف اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام برای شیعیان و شیفتگان اهل بیت علیهم‌السلام، وظیفه‌ی خطیری است و بزرگترین وظیفه همین است که برای هدایت و ارشاد مردم و توجه شیعیان به معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام این وظیفه‌ی دینی را انجام دهند.
ایشان با اشاره به نهضت امام حسین(ع)، آگاهی مردم، بیداری، زنده کردن اسلام و زنده‌کردن سیره و مسیر پیامبراسلام و امیرمؤمنان حضرت علی(ع) را از جمله اهداف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برشمرد و گفت: امام حسین(ع) می‌فرماید: هدف من این است که امر به معروف و نهی از منکر بکنم و طبق سیره پیامبر و علی بن ابیطالب(ع) عمل بکنم.
امام حسین( ع) اسلام را نجات داد، بنابراین اسلام و مسلمانان برای همیشه مدیون حضرت سیدالشهدا (ع) و خاندان امام حسین علیهم‌السلام هستند که با اسارتشان نهضت اباعبدالله حسین (ع) را ادامه دادند و نگذاشتند که قیام سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از بین برود.
بنابراین وظیفه‌ی مبلغین برادر و خواهران در هر عصر و زمان این است که مسیر و اهداف امام حسین (ع) را دنبال بکنند، چون سعادت دنیا و آخرت ما در پیروی کردن از سیره حضرت اباعبدالله الحسین( ع) است، ما مدیون قیام و نهضت حضرت ابا عبدالله حسین (ع) هستیم.
ما مسلمانیم، شیعه هستیم، پیرو اباعبدالله الحسین (ع) هستیم که باعث افتخار است که پیرو چنین امامی هستیم. حتی دانشمندان غیر مسلمان افتخار می‌کنند که از مکتب امام حسین (ع) از نهضت امام حسین (ع) درس آزادگی آموختند و ملت‌هایشان را از تحت اسارت و ذلت نجات دادند.
وی در ادامه نهضت امام حسین (ع) را نهضتی متفاوت خواند و تأکید کرد: نهضت و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) با سایر نهضت‌ها فرق دارد. در دنیا نهضتها و قیام‌های زیادی است اما اکنون هیچ اثری از آنها وجود ندارد، کسانی که قیام کردند و نهضت کردند و تحولاتی را بوجود آوردند، ولی رفتند و الان از دیگر نهضتها هیچ اثری نیست. نهضت امام حسین (ع) نهضتی است که سال به سال بر عظمت آن افزوده می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی) به بایدهای عزاداری؛ حفظ شکوه محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌ها بهداشتی اشاره کرد و گفت:
امسال با یک شرایط خاصی روبرو هستیم، که بیماری منحوس کرونا در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است و جان بشریت را تهدید می‌کند، حال چه باید کرد؟ وظیفه‌ی مسلمانان و شیفتگان اهل بیت علیهم‌السلام در این شرایط و ماه محرم چیست؟
در مناطقی که وضعیت سفید است، تهدیدی نیست، مراسم عزاداری ایام محرم برگزار شود مشکلی پیش نخواهد آمد، البته برنامه‌های عزاداری باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد .و در مناطقی که وضعیت قرمز و بحرانی است، دوصورت وجود دارد: در مناطقی که مجالس عزاداری تعداد عزادارانش کم‌جمعیت است و جای وسیعی هم در اختیار دارند با رعایت ضوابط مجالس عزاداری اباعبدالله الحیسین (ع) را برگزار کنند، و در مناطقی که هیئات بزرگ است و دارای جمعیت زیادی هستند، کنترل این همه جمعیت و رعایت ضوابط بهداشتی امکان‌پذیر نیست، باید از فضای مجازی استفاده شود. امروزه بسیاری از تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای از فضای مجازی برگزار می‌شود.
فضای مجازی و رسانه‌ها دهها هزار و میلیون‌ها بیننده و شنونده در جهان دارند، شاید یک مجلسی که در یک جا برگزار شود و شاید چند هزار شرکت‌کننده داشته باشد ولی یک رسانه هزاران هزار بیننده و شنونده دارد.

امروزه جنبه‌ی تبلیغی یک رسانه‌ بالاتر از یک مبلغ و روحانی در یک حسینیه و مسجد است.

باید در نظر داشت در مناطقی که امکان‌ دارد باید مجالس عزاداری برگزار شود ولی در مناطقی که امکان پذیر نیست در چنین شرایط خاص نیز اقتضائات خاص خودش را دارد.
در پایان آیت‌الله فاضلی بهسودی از مبلغین خواستند که در مجالس در ابتدا احکام الهی و اعتقادی بیان شود. جوانها را به احکام قرآن و احادیث متوجه کنید. در این ایّام و در این ماه سوگواری، از این فرصت بسیار مهم برای تبلیغ دین خدا و برای اینکه احکام را برای مردم بگوییم بهره ببریم.

چاپ