ویژه برنامه شب رحلت پیامبر اسلام-صلی الله علیه و آله

گزارشی از وویژه برنامه شب رحلت پیامبر اسلام-صلی الله علیه و آله

پنج شنبه 24 میزان1399ش، 28 صفر 1442ق، همزمان با شبِ رحلت جانگداز حضرت ختم مرتبت نبی مکرم اسلام-صله الله علیه و آله- و –به روایتی- شهادت حضرت امام حسن مجتبی –علیه السلام-، مراسمی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی –رحمه الله علیه-، و با حضور حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی –دام ظله العالی-، و آیت الله عارفی ریاست دفتر مرکزی و جمعی از اعضای دفتر مرکزی مرجعیت برگزار گردید. 
در این مراسم که پس از نماز عشاء در دفتر مرجعیت برگزار گردید، مبلّغ معارف و مرثیه سرای اهل بیت –علیهم السلام- حجت الاسلام آقای شیخ نورالله سلطانی به ایراد سخن و مرثیه سرایی پرداخت. وی ضمن تکریم و تجلیل از مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی –رحمه الله علیه-، به بیان ویژگی¬های پیامبر اسلام –صلی الله علیه و آله- در آیات نورانی قرآن کریم پرداخت. ایشان با اشاره به آیات قرآن فرمود: در آیات نورانی قرآن، از پیامبر به عنوان «اسوه» یاد شده است. اسوه، یعنی کسی که بر دیگران برتری دارد و می تواند راهنمای دیگران قرار گیرد. حجت الاسلام سلطانی فرمود: در قرآن کریم، وقتی خداوند می خواهند از پیامبرشان تجلیل نمایند با تعابیر مانند: «سلام علی موسی و هارون»، «سلام علی ابراهیم» و «سلام علی نوح فی العالمین» مورد تجلیل قرار می دهند؛ اما وقتی نوبت به پیامبر مکرم اسلام –صلی الله علیه و آله- می رسد، می فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ‏ عَلَى‏ النَّبِيِ‏ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً ». آقای سلطانی افزود: مسلمانان وظیفه دارند ضمن اظهار ارادت و محبت به پیامبر و اهل بیت پیامبر-صلی الله علیه و آله-، معرفت و شناخت شان نسبت به پیامبر-صلی الله علیه و آله-، را تقویت نمایند 
ایشان با استناد به برخی از روایات معتبر افزود: در روایات آمده است که پیامبرانِ قبل از پیامبر اسلام-صلی الله علیه و آله-، هریک بشارت دهنده پیامبر خاتم –صلی الله علیه- بوده اند، و این نشان از برتری و افضلیت و کمالِ رسالت توسط پیامبر اسلام-صلی الله علیه و آله- دارد. 
حجت الاسلام سلطانی که در محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی –دام ظله العالی-، و جمعی از اعضای دفتر مرجعیت سخن می گفت، افزود: در برخی از روایات سر افضلیت پیامبر اسلام-صلی الله علیه- «یقین» دانسته شده. وی با نقل روایتی: «يَا أَحْمَدُ أَ لَمْ تَدْرِ لِأَيِّ شَيْ‏ءٍ فَضَّلْتُكَ عَلَى سَائِرِ الْأَنْبِيَاءِ قَالَ اللَّهُمَّ لَا قَالَ بِالْيَقِينِ وَ حُسْنِ الْخُلُقِ وَ سَخَاوَةِ النَّفْسِ‏ وَ رَحْمَةِ الْخَلْق». یقین، اخلاق نیک، سخاوت نفس و مهربانی با مردم را از ویژگی های مخصوص و بازر حضرت دانست. 
حجت الاسلام سلطانی، سخنان خودش را با ذکر مصیبت رحلت پیامبر بزرگوار اسلام –صلی الله علیه و آله- امام حسن مجتبی –علیه السلام- پایان داد. 
#مدیریت_فرهنگی دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی –دام ظله-.

Annotation 2020-10-15 125700
Annotation 2020-10-15 125700
1
1

-


چاپ