دیدار محترم مولوی جان محمد اسدی و جناب جواد صمدی مسول فرهنگی دفتر اصفهان با آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله

محترم مولوی جان محمد اسدی از عالمان اهل سنت مهاجر مقیم اصفهان و حاج امین فضلی رئیس شورای اجتماعی اخوت اسلامی اهل سنت مهاجرین افغانستانی مقیم اصفهان و آقای صمدی مسئول فرهنگی دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی)، در اصفهان، با معظم له دیدار کردند.
در این دیدار، ابتدا مولوی اسدی میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) را از طرف خود، مهاجرین و مولوی های اهل سنت مقیم اصفهان به معظم له تبریک گفت و افزود: پیامبر اکرم(ص) با اخلاق نیکوی خود دین اسلام را به جهانیان ترویج کرد، اما متأسفانه جریانهای افراطی در عصر حاضر از جمله وهابیت و داعش چهره رحمانی دین اسلام را خدشه دار نموده و دین اسلام را دین تخریب و کشتار نشان داده است و جلو رشد اسلامگرایی را در غرب گرفته اند. ایشان تصریح کرد که داعش یک شاخه از وهابیت است که برای غرب کار می کند و ضرر و زیان که وهابیت به مسلمانان اعم از شیعه و سنی رسانده است کمتر از یهود و نصارای نبوده است. و در حقیقت این گروهای افراطی در هیچکدام از مذاهب اسلامی جا ندارد.
ایشان افزود مهاجرین افغانستانی شیعه و سنی مقیم اصفهان در عمل وحدت اسلامی را تحقق بخشیده اند از این جهت یک نمونه مثال زدنی است. چنانکه در سالهای گذشته بزرگترین کاروان زیارتی اربعین امام حسین(ع) از طرف اهل سنت مهاجر افغانستانی ساکن اصفهان به زیارت امام حسین مشرف شدند که در دنیا بی نظیر است و باعث نگرانی غرب گردیده است. و در مناسبتهای اسلامی از جمله میلاد بابرکت رسول اکرم(ص) مجلس باشکوه مشترک برگزار میکنند. وی اظهار امیدواری کرد که بعد از نابودی بیماری کرونا باز هم در سالهای آینده بتوانیم میلاد رسول اکرم(ص) با شکوه تر از گذشته برگزار کنیم.
سپس حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی میلاد رسول اکرم(ص)، امام صادق و هفته وحدت را تبریک گفته و اظهار امید واری کرد که بیش از پیش بین شیعیان و اهل سنت انسجام و اتحاد بر قرار گردد.
معظم له ادامه داد: پیامبر اکرم در مدت 23جامعه نادان و پاره پاره جزیره العرب را به یک ملت بزرگ و منسجم کرده و تمدن بزرگ اسلامی را پایه گزاری کرد. ایشان افزو با داشتن چنین پیامبر و رهبر بزرگ، از مسلمانان انتظار می رود که برای همه جهانیان در صلح، پیشرفت الگو باشد، اما متأسفانه در اثر دخالت های دشمنان و کوته فکریهای مسلمانان جامعه اسلامی سالها است که در رنج و گرفتاری به سر می برند. فلسطین پاره تن اسلام سالهای متمادی در اشغال رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته است و متأسفانه کشور های اسلامی خم به ابروی نمی آورد و این یک توهین به امت اسلامی می باشد. ملت یمن چند سال است که گرفتار جنگ و کشتار شده است. ملت عزیز افغانستان چهل سال است که در رنج و عذاب به سر می برند و مردم آواره جهان شده و تعداد زیادی در اثر این مهاجرت در عبور مرزها، جان خودش را از دست داده اند و عده زیادی از بیگناهان، دانش آموزان و دانشجویان در داخل افغانستان در اثر عملیات انتحاری به شهادت رسیده اند.
در این میاگ، علما باید افراد جاهل و نادان را آگاه سازند و به آنان بگویند که طبق صریح آیات قرآن کریم، سنت رسول اکرم(ع) و سیره بزرگان دین هرکسی عملیات انتحاری انجام بدهد مستقیما وارد جهنم می شود. هرکس کلمه لااله الا الله محمد الرسول الله را بر زبان جاری کند مسلمان است و جان و مال او محترم خواهد بود. سپس ایشان برای صلح و آمش در جهان و افغانستان دعا کردند و از آقای مولوی اسدی و هیئت همراهش تشکر کردند که در راستای صلح و اخوت اسلامی تلاش می کنند.

3
3
2
2
1
1

چاپ