گزارشی از ویژه‌برنامه‌ی سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام

اخبار بازدید: 723

گزارشی از ویژه‌برنامه‌ی سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام

یکشنبه شانزدهم جوزای 1400، برابر با بیست و پنجم شوال 1442قمری، همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه حضرت امام صادق علیه‌السلام مجلسی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العُظمی محقق کابلی رحمت‌الله علیه با حضور و اشراف حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله برگزار گردید.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری محترم قرآن جناب آقای رضا فاضلی آغاز شد. سپس جناب حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر رضایی به مرثیه‌سرایی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین صالحی به ایراد سخن پرداخت. ایشان با تسلیت مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام و گرامی‌داشت سالروز رحلت امام خمینی و دومین سالیادِ ارتحال مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی رضوان‌الله علیهما، سخنان خودش را با موضوع امامت و مسولیت مدیریت جامعه ارائه کرد. آقای صالحی امام صادق علیه‌السلام را پیشوای نمونه‌ی جامعه و مدیر با تدبیر روزگار خودش خواند.
حجت‌الاسلام حسین صالحی گفت: امام صادق علیه‌السلام با استفاده از فرصتی ناشی از اختلافات میان بنی‌امیه و بنی‌عباس، توانست تحول بزرگی را در جامعه خودش بر جای بگذارد و شاگردان برجسته و نامداری را در زمینه‌ی فقه، حدیث، تفسیر، کلام و دیگر علوم اسلامی تربیت و تحویل جامعه اسلامی نماید. آقای صالحی در تبیین سخنان خودش گفت: امام صادق علیه‌السلام در اثر مدیریت شایسته و هدف‌مند خودش، توانست علوم اسلامی و روشنگری را در میان مسلمان نهادینه نماید، از این‌رو جامعه اسلامی مرهون و مدیون مدیریت، تربیت شاگرد و تعالیم روشنگر امام صادق علیه‌السلام است.

حجت الاسلام حسین صالحی با اشاره به دومین سالیاد مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی رحمت‌الله علیه، یادِ آن مرجع فقید را گرامی‌داشت و گفت: حضرت آیت‌الله محقق کابلی رضوان‌الله علیه با تابوشکنی بزرگی که انجام داد، برگی زرّینی در تاریخ افغانستان بر جای نهاد. آقای صالحی گفت: همه می‌دانیم که افراد و اشخاص زیادی مانند مرحوم آیت الله محقق خراسانی و شهید مزاری رحمت‌الله علیهما و دیگران در ترویج و تبلیغ مرجعیت حضرت آیت‌الله کابلی ره دخیل بودند، منتها ثِقل و سنگینی این مسولیت به دوش مرجع فقید آیت‌الله کابلی ره بود. او بود که این مسولیت خطیر را پذیرفت و سرآغاز تحول علمی، دینی، فرهنگی و اجتماعی در کشور شد و این آرزو و امید همگانی را تحقق بخشید.
آقای صالحی در پایان سخنانش با ابرازِ خرسندی از چنین میراث ارزشمند، حضرت آیت‌الله فاضلی بهسودی دام‌ظله را خلف صالح و میراث‌دار حضرت آیت‌الله کابلی ره دانست و بر ضرورت تداوم اقدامات و فعالیت دفاتر، مراکز و مدارس تحت اشراف مرجعیت تاکید نمود و برای مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله آرزوی دوام توفیق نمود.

مشروح بیانات حجت الاسلام حسین صالحی را می توانید از طریق آیدی شبکه های اجتماعی مرجعیت در تلگرام، فیسبوک و واتساب دنبال نمایید.

مدیریت فرهنگی دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله.

چاپ