گزارشی از مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص)

اخبار بازدید: 576

سه‌شنبه دهم حوت ١٤٠٠ برابر با بيست و هفتم رجب ١٤٤٣ق، همزمان با سالرروز بعثت حضرتِ ختم مرتبت، رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه وآله، مراسم جشنی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی ره با حضور و اشراف حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی‌دام‌ظله برگزار گردید.

در این مراسم، ابتدا قاری جوان کشور جناب آقای محمد حق‌دوست از طلاب مجتمع آموزش‌عالی امام خمینی‌ره، آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت نمود. سپس جناب آقای سید عبدالرؤف رضایی با نوای شیرین و دلنشین خویش، در ارتباط با بعثت نبی مکرّم اسلام صلی‌الله علیه را آله، به مدیحه‌خوانی پرداخت.

در ادامه‌ی این مراسم، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای اعتمادی غزنوی به ایراد سخن پرداخت. ایشان ابتدا این مناسبت خجسته و فرخنده را به امّت اسلامی، هموطنان و مهمانان حاضر در جلسه و حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله تبریک گفت. سپس فرمود قرار است در سالروز بعثت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه وآله، در باره دستآوردهای بعثت آن پیامبر بزرگ خدا سخن بگوییم. منتها سخن گفتن در باره این موضوع، بسیار سخت و دشوار است؛ زیرا سراسر زندگی ما بوی بعثت دارد و هیچ نقطه‌ی روشنی دیده نمی‌شود، مگر اینکه در اثر بعثت آن پیامبر عزیز، نورانی شده است.
ایشان در ادامه گفت: مَثَل ما مَثَلِ آن ماهی است که مولانا در مثنوی معنوی نقل کرده است: ماهی شنیده بود که یکی از نعمت‌های بی‌نهایت ارزشمند خداوند، آب است. منتها چون خودش در دلِ آب بود، قدر آن را نمی‌دانست. ماهی همواره می‌گفت خدایا شنیدم یک نعمت گران‌قدری به نام آب آفریدی که حیات موجودات در گرو آن است؛ ولی به چه دلیل ما را از آن، محروم کردی؟ خداوند شرایط را به‌گونه فراهم ساخت که بیرون آب افتاد. بعد از این اتفاق، اعتراف کرد که آری! آب، بسیار نعمت ارزش‌مند بوده است.

آقای اعتمادی غزنوی گفت: بعثت نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله، به قدری پر برکت بود که تمامِ لایه‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. از این جهت همه مدیون تلاش‌ها و زحمات آن حضرت هستیم. آقای اعتمادی گفت: خداوند، در راستای تکمیل نعمت‌هایش، انسان را از دو نوع هدایت بهرمند ساخت. یکی هدایت وحیانی و قرآنی دوم هدایت بیانی که از مجرای وجود نازنین پیامبر اسلام و اهل‌بیت آن حضرت، نصیب جامعه اسلامی گردیده است.

آقای اعتمادی غزنوی گفت: پیامبر برای تداوم این برکات نیز، تضمین‌هایی را در نظر گرفت. فرمود: مَثَل اهل‌بیت من، مثل کشتی نوح است، هرکسی اهل‌بیت مرا همراهی نمایند، قطعاً به ساحل نجات خواهند رسید. ایشان فرمود: روایتی از پیامبر اسلام صلوات‌الله علیه نقل شده است مبنی بر اینکه بعد از من، امّت اسلامی به فرقه‌های گوناگون تقسیم می‌شود و از آن میان، تنها یک فرقه اهل‌ نجات است.
ایشان با طرح این پرسش که: آیا پیامبر اسلام(ص) نشانه‌های آن یک فرقه را بیان کرده است یا خیر؟ چنین پاسخ داد: اتفاقا در تفاسیر قرآن و منابع حدیثی شیعه و اهل‌سنت نشانه‌های فرقه‌ی اهل‌ نجات، به روشنی بیان شده است. ایشان به منابع مختلفی از اهل‌سنت اشاره کردند که بر اساس آن، پیامبر(ص)، حضرت امام علی و اهل‌بیت علیهم السلام را فارق راه هدایت و ضلالت معرفی کرده است. و سعادت انسان را منوط به پیروی از اهل‌بیت، دانسته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اعتمادي غزنوی در پایان سخنانش یاد مرجع فقید حضرت آیت‌الله کابلی رحمت‌الله علیه را گرامی‌داشت و برای سربلندی امت اسلامی و رهایی از وضعیت اسفبار کنونی، دعا نمود و برای مرجع عالی‌مقام حضرت آیت‌الله فاضلی بهسودی دام‌ظله آرزوی دوام توفیق و عزّت نمود.
شما می‌توانید جزئیات این‌برنامه و مشروح سخنان ایشان را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی‌دام‌ظله و یا شبکه‌های اجتماعی مرجعیت، دنبال نمایید.

مدیریت_فرهنگی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله

photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۱۸
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۱۸
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۲-۵۹
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۲-۵۹
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۰۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۰۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۴-۲۲
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۴-۲۲
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۱۲
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۱۲
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۱۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۱۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۱_۱۷-۲۱-۰۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۱_۱۷-۲۱-۰۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۲۴
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۲۴
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۳۳
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۳۳
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۴۰
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۴۰
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۵۰
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۰-۵۳-۵۰
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۳۴
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۳۴
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۴۲
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۴۲
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۵۰
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۳-۵۰
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۴-۰۷
photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۲_۱۱-۰۴-۰۷
 
چاپ