بیانیه‌ی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی (دام‌ظله) در ارتباط با حمله تروریستی در صحن حرم رضوی(ع)

اخبار بازدید: 595

بسمه‌تعالی
وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً

رخدادِ دهشتناک و حمله‌ تروریستی دیروز در حریم حرم مطهر حضرت ثامن الحجج حضرت رضا علیه‌السلام و شهادت و جراحت چندتن از طلابِ محترم علوم دینی، موجب تأسف شدید گردید. در مذاهب فقهی و فرهنگ اسلامی، اماکن دینی و حرمِ پیشوایان دین، محل آرامش و آسایش روحی مؤمنان و مکان تکامل معنوی و تقرّب به خداوند است. این‌جانب بی‌احترامی به ساحت امام راحل‌(ره) در قم و هتک حرمت به حرم امام رضا علیه‌السلام و اهانت به طلاب محترم علوم دینی، آن هم در ماهِ مبارک رمضان را شدیداً محکوم و از این جنایت نابخشودنی، اظهار برائت و تنفّر می‌نمایم.

بدونِ تردید اتحاد، همدلی، آسایش و آرامش جوامع اسلامی برای فتنه‌انگیزان و دهشت‌آفرینان، قابل تحمل نبوده اکنون که نقشه‌های شیطانی و توطئه‌های پیدا و پنهان‌شان، یکی پس از دیگری، در حال علنی‌شدن است، از روی استیصال، با استفاده از عناصر نابخرد و کوردل، به دنبالِ تحقق خواسته‌ها و اهدافِ پلید و شیطانی خویش‌ بر آمده‌اند.

از دولت و نهادهای ذی‌ربط جمهوری اسلامی انتطار می‌رود با درایت و قاطعیّت، نسبت به مجازات عامل و شناسایی دست‌هاي پشت‌پرده و کیفر اعمال ننگین‌شان، از هیچ تلاشی دریغ ننمایند و نگذارند ایادی جاهل و کوردل، موجبِ سلب آرامش و آسایش مردم شوند و اتحاد و همدلی امّت اسلامی را خدشه‌دار ساخته و وسیله‌ی فتنه‌انگیزی خویش قرار دهند.

محمدحسن عارفی
رئیس دفتر مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی‌ره
با اشراف حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی‌ ‌دام‌ظله
چهارم رمضان المبارک ۱۴۴۳

چاپ