ویژه برنامه ای ایام فاطمیه در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(ره) در قم

اخبار بازدید: 730

 السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
جمعه 26 جدی1399، مصادف با 1 جمادی الثانی  ویژه برنامه ای ایام فاطمیه در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(ره) در قم، با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی)، علما، شخصیت ها، اعضای دفتر و مهاجرین برگزار گردید.
این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری محترم قرآن سید سردار حسینی آغاز گردید سپس جناب حجت‌الاسلام نصرالله اسدی فضای محفل و مجلس را با ذکر توسل به ذیل عنایت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معطر نموده و از مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) یاد کرد.
در پایان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اعتمادی غزنوی با موضوع شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها به ایراد سخن پرداخت
آقای اعتمادی غزنوی در آغاز سخنان خویش ضمن اینکه از مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره)و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی) یاد کرد ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را از دیدگاه علمای اهل سنت و علمای شیعه مورد بحث و بررسی قرار داد.
#ایشان با بیان اینکه شخصیت وجودی آن حضرت از نظر شیعه و سنی مسلم است، علمای اهل سنت مانند بخاری و مسلم فضائلی را با استفاده از روایات برای صدیقه طاهره بیان می دارد. این کارشناس دینی فرمود: در قرآن آمده است که رضایت خداوند به رضایت حضرت نوح و حضرت یونس متوقف نمی باشد و اما در روایات صحیح السند آمده است که رضایت خداوند متعال بستگی به رضایت دختر پیغمبر اسلام (ص) دارد به این معنا که اگر حضرت زهرا سلام الله علیها راضی و خشنود بود حضرت حق هم خشنود و راضی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اعتمادی غزنوی در پایان سخنانش به مصیبت جانسوز دختر پیغمبر اسلام(ص) اشاره کرد و با دعای خیر، طلب علو درجات برای مرجع فقید، نصرت اسلام و مسلمین و ظهور امام زمان (عج) پایان بخشید.

 

1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
چاپ