یکشنبه 28 جدی 1399، مصادف با 3 جمادی الثانی ویژه برنامه ای روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(ره)

اخبار بازدید: 760

السَّلاَمُ عَلَیْکِ يا فاطِمَةُ الزَّهْراءُ، يَا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يَا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُولِ، يَا سَيِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكِ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهَةً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعِي لَنا عِنْدَ اللّٰهِ.

یکشنبه 28 جدی 1399، مصادف با 3 جمادی الثانی ویژه برنامه ای روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(ره) در قم، با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی)، آقازاده های مرجع فقید، معاون دفتر مرکزی حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای اخلاقی ، اعضای دفتر، علماء، شخصیت ها و مهاجرین برگزار گردید.
مجری برنامه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای احسانی از قاری محترم قرآن آقای غلامرضا مرادی دعوت کرد ایشان برنامه را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز نموده و فضای محفل را به نور بخش قرآنی منوّر ساخت سپس مرثیه سرای اهلبیت (ع) جناب آقای حسن رحیمی دقایقی به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت در ضمن یادی از مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) کرد و برای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی(مدظله العالی) آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت و دوام توفیق نمود.
در پایان برنامه ها استادحوزه علمیه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید موسوی غزنوی با موضوع حضرت زهرا(س) آینه دین مداری در زندگی به ایراد سخن پرداخت.
آقای موسوی در آغاز سخنان خویش از مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) نام برد
ایشان در ادامه شهادت حضرت زهرا(س) را به پیشگاه مقدس امام زمان(عج)، حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید، شیعیان و به محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی) تسلیت گفت و از معظم له کسب اجازه نمود و گفت: دو مطلب را به عنوان مقدمه عرض می کنم:
مطلب اول: در قرآن کریم کلمه ی صدیق در مورد حضرت ابراهیم، صدیقه در باره حضرت مریم بیان شده و واژه صدیقین درکنار نبیین ذکر گردیده است.
مطلب دوم: خداوند در قرآن کریم مردم را به دو گروه تقسیم می کند. گروه اول افرادی هستند که دین شعار بوده و دین لقلقه زبانشان هستند و امام حسین (ع) هم این مورد را در طی خطبه ی تایید می فرماید.
گروه دوم صدیقان و راستگویان هستند و خداوند این گروه را به عنوان دین مداران راستین معرفی می کند بی تردید این گروه افراد مؤمنی هستند که در راه دین از مال و جانشان دریغ نمی کنند.
حضرت امام کاظم می فرماید: حضرت فاطمه زهرا(س) صدیقه است به دلیل اینکه ایشان از راستگویان و آینه ی تمام نمای دین مداری است.
استاد حوزه بیان داشت: قرآن کریم حضرت مریم را از قنوت کنندگان معرفی کرده است. حضرت زهرا(س) وقتی که در محراب عبادت می ایستاد نور از آن حضرت به سمت آسمان بالا می رفت. حضرت زهرا(س) جرثومه ی از حیا بود که حتی خود را از آدم نابینا پنهان می کرد.
ایشان فرمود: اطعام و انفاق را باید از حضرت زهرا اموخت پس او در این زمینه پیشرو خواهد بود. فاطمه زاهرا(س) در راه ولایت، محسن شش ماهه و جان خویش را فدا کرد و در حقیقت آن حضرت اسوه عالم بشریت می باشد
حجت‌الاسلام موسوی در پایان بیانات خود متوسل به ذیل عنایت حضرت فاطمه زهرا(س)گردید و به مصیبت جانسوز آن حضرت ایشاره فرمود.
ایشان در خاتمه دست به دعا بر داشت؛ برای نصرت اسلام و مسلمین، غفران اموات مؤمنین و مؤمنات، بیت مرجعیت، مرجع فقید دعا کرد و از خداوند متعال ظهور حضرت حجت بن العسکری (عج) را خواستار شد و برای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی) آرزوی دوام توفیق نمود.

مدیریت فرهنگی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی (مدظله العالی).

IMG_6116
IMG_6116
IMG_6076
IMG_6076
IMG_6084
IMG_6084
IMG_6086
IMG_6086
IMG_6100
IMG_6100
IMG_6120
IMG_6120
IMG_6089
IMG_6089
IMG_6091
IMG_6091
IMG_6098
IMG_6098
IMG_6117
IMG_6117
IMG_6156
IMG_6156
IMG_6164
IMG_6164
IMG_6171
IMG_6171
IMG_6163
IMG_6163
چاپ