گزارشی از محفل جشن میلاد امیر مومنان علی علیه‌السلام

اخبار بازدید: 1068

امروز پنجشنبه هفتم حوت 1399خورشیدی برابر با سیزده رجب 1442ق، همزمان با سالروز ولادت با سعادتِ مولای متقیان، امیر مومنان علی علیه‌السلام، محفلِ جشنی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی رحمه‌الله با حضور و اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله برگزار گردید.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط فرهیخته قرآنی، جناب آقای استاد اسحاق‌زاده آغاز شد. سپس چند تن از شاعرانِ جوانِ شعر آیینی افغانستان، اشعارشان را در موضوع مناسبت ولادت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام و مدح آن حضرت، به خوانش گرفتند.
شاعر ارجمند جناب آقای شفیق صادقی(مدیر دبیرخانه انجمن هنر و شعر آئینی) یکی از شاعران افغانستان بود که شعرشان را به خوانش گرفت.

شاعر ارجمند جناب آقای حمزه محمودی(از طلاب مشغول به تحصیل در حوزه‌ی علمیه و مدیر اجرایی انجمن هنر و ادبیات آئینی افغانستان) دیگر شاعر بود که در این برنامه شعرش را در باره امیرالمومنین علیه‌السلام به خوانش گرفت.

قرار بود جناب آقای حمید مبشر یکی از پیشگامان شعر مهاجرت، نیز در باره امام علی علیه‌السلام شعرشان را بخوانند که متاسفانه به دلیل کسالتی که از مدتها پیش عارض حالش گردیده است، توفیق و افتخار حضور ایشان در برنامه میسر نشد و مجری برنامه(حسیب احسانی)، از طرف ایشان معذرت طلبی نمود و از مهمانان و شرکت کنندگان برنامه خواست که برای بهبودی کامل ایشان، دعا کنند. سپس قطعه از اشعار ایشان خواند.

در ادامه جناب حجت الاسلام و المسلمین اعتمادی غزنوی، کارشناس محترم مسائل دینی و فرهنگی، در باره فضایل و کمالات امیر مومنان صحبت نمود.
حجت الاسلام اعتمادی غزنوی با استناد به منابع مختلف امامیه اهل‌سنت گفت: نه تنها در منابع حدیثی امامیه بلکه در منابع مختلف اهل‌سنت نیز تصریح شده است که امام علی علیه‌السلام در داخل کعبه متولد شده است.
آقای اعتمادی با اشاره به فضایل امیرمومنان گفت: سخن گفتن در جلسه‌ای که به‌خاطر امام علی علیه‌السلام ترتیب داده شده است، بسیار سخت و دشوار است؛ زیرا انسان در دریای فضایل آن امام بزرگوار غرق می‌شود و مُتَحیّر می‌ماند که چه بگوید و از کدام یک از فضایل آن امام همام بگوید.
آقای اعتمادی غزنوی با اشاره نحوه‌های بازتابِ فضایل امام علی علیه‌السلام در منابع حدیثی برادران اهل‌سنت، گفت: در برخی از این منابع، به بیان فضایل امام، تصریح شده است اما برخی از مولفانِ صحاح و منابع حدیثی، رویه مهمل نویسی را در پیش گرفته‌اند. چنانکه به جای فضایل مُصَرّح در منابع، می‌نویسند: کذا و کذا!

حجت الاسلام اعتمادی غزنوی از مرجع فقید آیت‌الله العظمی محقق کابلی رحمت الله علیه، به نیکی یاد نمود و برای دوام توفیق و عزت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله دعا کرد.

مشروح بیانات حجت الاسلام اعتمادی غزنوی را می‌توانید از طریق آیدی شبکه‌های اجتماعی مرجعیت در تلگرام، فیسبوک و واتساب دنبال نمایید.

مدیریت_فرهنگی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی دام‌ظله

1
2
3
4
5
6
7
7
8
9
10
11
Previous Next Play Pause
چاپ