پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌اللّه العظمی فاضلی بهسودی به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان و سال 1402شمسی

وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى‏ الَّذِينَ‏ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِين‏. قصص:6
ولادت با سعادت آخرین جانشین پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صل اللّه علیه و آله و سلم)، منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسکری(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) را بر همه دوستداران و منتظران حکومت عدل جهانی به خصوص به شما ملت سرافراز و با غیرت افغانستان تبریک عرض می‌کنم.
نیمه شعبان، روز ولادت مصلح عالم، پایه گذار حکومت جهانی صالحان از افق شهر سامرّا به همه مظلومان و مستضعفان جهان، این پیام را می‌رساند که روزی از پس ابرهای تیرۀ فراق، خورشید تابان پرتو افشانی خواهد کرد. از آیات قرآن کریم و روایات معتبرۀمنقول از پیامبراکرم و امامان معصوم (علیهم السلام) به خوبی استفاده می‌شود که حضرت مهدی موعود(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) پس از غیبت طولانی آشکار می‌شود و جهان را پر از عدل و داد می‌کند، پس از آن که پر از ظلم و جور شده باشد.
در آستانه میلاد مسعود آن حضرت قرار داریم، ضمن ابراز خوشحالی و تجلیل از این روز بابرکت، لازم می‌دانم چند نکته ‌را یاد آوری نمایم:
1- از مهمترین وظیفۀ منتظران در دوران غیبت، تلاش در جهت تحقق اهداف ظهور و زمینه‌سازی حکومت جهانی آن حضرت یعنی انجام واجبات، ترک محرمات، تحصیل عقایدِ صحیح و مخالفتِ باظلم و باطل و استواری و مقاومت در مسیر حق می‌باشد. معنای واقعی انتظار هم همین است که انسان منتظِر در عین حال که از شرایط موجود رنج می‌برد، برای تحقق حکومت آرمانی که همه ادیان الهی انتظار آن را می‌کشند تلاش و لحظه شماری می‌کند.
2- امروز که دشمنان اسلام تمام امکانات خود را در جهت نابودی دین اسلام و گسترش مفاسد اخلاقى و اجتماعى مسلمانان به کار گرفته‌اند و هر روز فضاى جهان بر اثر جنایات آنها، تیره و تار مى‌شود؛ برای هر مسلمان با غیرت به خصوص برای پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و مشتاقان ظهور آن مصلح بزرگ، لازم است که خود شان را بیش از گذشته پاک‌تر، متحدتر و آماده‌تر سازند و هیچ وقتی به خودشان ناامیدی و تردید راه ندهند و بدانند که طبق صریح آیۀ قرآن«...أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»، آینده از آن اسلام و مستضعفان خواهد بود و آن مصلح جهانی روزی با ظهورش به همه بی‌عدالتی‌ها، نابسامانی‌ها و اجحاف‌ها سامان خواهد بخشید و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.
3- در آستانۀ ماه پر خير و بركت رمضان، ماه تصفيۀ جسم و روح و ماه پاكی و قرب به خداوند و در آستانۀ سال 1402شمسی. قرار داریم؛ مردم افغانستان بر اساس رسوم دیرینه خودشان امسال از یک طرف به استقبال سال نو می‌روند و با صلۀ ارحام و رفع کینه‌ها و کدورت‌ها، سال پر خیر و برکتی را از خداوند آرزو می‌کنند و از طرف دیگر، با پاک کردن دل و جان و پوشیدن لباس تقوا و تخلق به مكارم اخلاق، آماده حضور در ضيافت معنوی الهی و بهره برداری از آن ماه می‌شوند. از خداوند متعال می‌خواهیم که به برکت این مولود مسعود و این ماه بزرگ، حلقۀ اتصالی ميان همۀ مسلمين جهان، به خصوص ملت افغانستان را فراهم سازد و زمینه تشکیل یک حکومت همه شمول، همراه با عدالت اجتماعی را مهیا نماید. مردم افغانستان در هرجای دنيا که هستند با اتحادشان مرهمی بر زخم‌های جانكاه این ملت ستم کشیده بگذارند و بیش از این بر غمهای یتیمان و ستم‌دیدگان و محرومان نیفزایند.
4- از مبلغین دینی انتظار می‌رود که در این ماه، تمام تلاش خود را در جهت تبیین و تبلیغ معارف دینی به کار گیرند و اقشار مختلف مردم، به خصوص جوانان عزیز را با آموزه‌های دینی، فلسفۀ روزه‌داری، آثار و برکات و وظائف شرعی روزه داران آشنا سازند. و نیز از خیرین خداجو در داخل وخارج از کشور انتظار می‌رود که به فقرا و نیازمندان توجه بیشتری کنند. به فرموده امام صادق(ع) خداوند روزه را بدان جهت واجب قرار داد تا غنى و فقير بوسيلۀ روزه داری در يك سطح قرار بگيرند و درد و رنج گرسنگی را بر ثروتمندان بچشاند، تا فقرا را مورد ترحم قرار دهند.

اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ.‏

والسلام علینا و علی جمیع عباداللّه الصالحین
محمدباقر فاضلی بهسودی- حوزه علمیه قم
16-12-1401ش.

 


چاپ