دبیر و جمعی از اعضای هیئت فرهنگی مذهبی صدیقه طاهره

صبح پنجشنبه 10/11/1398

 دبیر و جمعی از اعضای هیئت فرهنگی مذهبی صدیقه طاهره (بانوان مهاجر افغانستانی مقیم اصفهان) به دیدار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی رسیدند.

در ابتدای این دیدار، سرکار خانم خالقی دبیر و سرپرست تشکل، گفت: خدا را به پاس‌ تمام نعمات ارزشمندی که به ما ارزانی کرده است: نعمت قرآن، نعمت اهل بیت(ع) و نعمت مرجعیت سپاس‌گزاریم. ایشان به پیشینه تشکیل این هیئت پرداخت و اجمالی از فعالیتهای این هیئت را در محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی ارائه نمود. سرکار خانم خالقی، با بیان این نکته که تشکل صدیقه طاهره(س) بیش از بیست سال است که با مجوز رسمی در سطح استان اصفهان به فعالیت می‌پردازد، به طور خلاصه فعالیت‌های تشکل را در سه بخش: اعتقادی، فرهنگی و آموزش مسایل شرعی توضیح داد. خانم خالقی به شرکت اعضای این تشکل در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و کسب عناوین برتر اشاره کرد و گفت کمک به مهاجرین بی‌بضاعت، در زمینه تهیه کیف و کفش، لباس، فرش، دفتر برای خانواده‌ها و دانش آموزان نیازمند مهاجر، از دیگر فعالیت‌های این تشکل است.
خانم خالقی گفت: احساس وظیفه در قبال جامعه محروم و هموطنان مهاجر، و محرومیت‌های فکری و فرهنگی جامعه ما را بر آن داشته است تا به مقدار بضاعت‌مان سهم بگیریم. وی در پایان سخنانش، بر ضرورت تدوین احکام بانوان مبتنی بر فتوای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی را یک نیاز دانسته و به نمایندگی از بانوان حاضر خواهش نمودند تا این مهم را در زمره مسایل دارای اولویت قرار دهند تا بانوانی که فتوای معظم له را می پرسند و یا برای دخترانی که تازه به سن تکلیف می‌رسند، بتوانند از مسایل شرعی خویش آگاه شوند.

 سپس حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی، با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، و تشکر از حضور بانوان مهاجر و آرزوی توفیق برای فعالیت‌های مفید و موثر در میان بانوان مهاجر افغانستانی، ایام فاطمیه را یک فرصت غنیمت برای توجه به جایگاه و شخصیت حضرت زهرا(س) دانست و فرمود: حضرت زهرا(س) بر همگان الگو است، چنانکه حضرت امام عسکری (علیه السلام) فرمود: «برای من، دختر رسول گرامی اسلام، بهترین الگوست». کدام دختر نسبت به پدر، از حضرت زهرا(س) بهتر است؟ کدام همسر نسبت به همسرش، بهتر از حضرت زهرا(س) است؟ کدام مادر نسبت به فرزندانش، بهتر از حضرت زهرا(س) است؟ حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی، فرمودند: اما بانوان مسلمان، سعی کنند بیشترین استفاده و بهره را از حضرت زهرا(س) ببرند. معظم له افزودند: جای سپاس‌گزاری است که شما بانوان متدین، در ارتباط و با محوریت بانوان وارد فعالیت شدید؛ زیرا مسایل اختصاصی بانوان از جمله مسایلی است که برای مردان، دستیابی به آن دشوار است. ایشان سپس به نقل خاطره پرداختند و فرمودند: یکی از عالمان بزرگ بر این باور بودند که دو دسته مسایل بسیار دارای پیپچیدگی و ظرافت است؛ یکی مسایل حج و دیگری مسائل بانوان. معظم له فرمودند مسایل دسته اول، پس از یکی دو مرتبه عزیمت به حج، قابل دسترسی است؛ اما مسایل اختصاصی بانوان، به دلیل ویژگی خاص شان، می‌طلبد که کارشناسان و متخصصان از میان خود بانوان تربیت و وارد کار شوند.
ایشان افزودند: جای سپاس گزاری است که شما بانوان در این زمینه فعالیت می‌کنید. اسلام و حجاب، مانع حضور زنان، در اجتماع نیست، منتها همواره باید دقت داشته باشیم در صورتی که در زمینه مسایل بانوان، در میان زنان، نیروی متخصص و پزشک متخصص در دسترس باشد، مراجعه به پزشک مرد جواز ندارد. بانوان هموطن، باید بکوشند خلاءهای موجود را پر نمایند.


چاپ