ویژه برنامه ای گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری(ع)، مراسم باشکوهی با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، علما، طلاب حوزه و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت بر گزار گردید.

یَا أَبَا مُحَمَّدٍ یَا حَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ أَیُّهَا الزَّکِیُّ الْعَسْکَرِیُّ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ یَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ یَا سَیِّدَنَا وَ مَوْلانَا إِنَّا تَوَجَّهْنَا وَ اسْتَشْفَعْنَا وَ تَوَسَّلْنَا بِکَ إِلَى اللَّهِ و قَدَّمْنَاکَ بَیْنَ یَدَیْ حَاجَاتِنَا یَا وَجِیها عِنْدَ اللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَ اللَّهِ.
هشتم ربیع الاول،  ١٤٤٥قمری بمناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، مراسم باشکوهی با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، علما، طلاب حوزه و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت بر گزار گردید.
این مراسم با تلاوت قاری محترم جناب حجت الاسلام آقای فاضلی آغاز و با مداحی مداح اهل بیت جناب حجت‌الاسلام عرفانی ادامه پیدا کرد و در ادامه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حامد حسنی در موضوع امام حسن عسکری(ع) و شبکه وکالت به سخنرانی پرداخت.
در ابتدا با توجه به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران راه برون رفت از مشکلات را در گرو بکار بستن سه توصیه قرآنی دعوت به صبر، ایستادگی و همبستگی قوی، بیان کرد.
باتوجه توصیه سوم همبستگی، اتحاد و ارتباطات قوی را بر مبنای تعلقات دینی و تقوا دارای گستره وسیع بیان کرد، تشکیلاتی مانند: صلح، جنگ، تشکیل دانشگاه علمی، شبکه وکالت توسط معصومین را به اقتضای هر زمان از مصادیق ارتباطات و انسجام قوی دانست.
مجهز شدن مبلغین را به ابزارهای روز برای ارتباطات با دنیا جزء ضرورت ها و بایستگی امروزی بیان کرد، در ادامه با اشاره به شکل گیری شبکه وکالت توسط امام صادق(ع)، آنرا تشکیلاتی با راهکار گره گشایی و مشکل گشایی برای رفع نیاز های مختلف پیروان دور دست اهل‌بیت(ع) بیان کرد.
با توجه به دوری شیعیان و محدودیت های، محصور و زندان شدن امامان(ع) شبکه وکالت را برای رفع نیازهای اعتقادی، احکام دینی و اقتصادی شیعیان و دفاع از مرزهای دینی گره گشاء دانست، تقوا، امانت داری، وثاقت و مراقبت از امول مسلمین را از ضرورت های آن و مورد حساسیت و پیگیری امامان(ع) بیان کرد.
شبکه وکالت را در عصر امام عسکری با دو رویکرد تربیت مرزبانان سنگرهای دینی و آماده سازی ارتباط امام زمان(عج) از طریق نواب خاص و عام بیان کرد، تقویت و رویکرد خاص امام عسکری(ع) به شبکه وکالت را موجب انسجام تقویت و ماندگاری آموزه‌های دینی بیان کرد و مراسم را باذکر توسل به امام عسکری(ع) مظلومیت امام حسین و دعای خیر به پایان رساند.
بخش تبلیغات دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی(ره)، تحت اشراف آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۴۰
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۱-۰۲
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۰۷
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۳-۵۷
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۰۱
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۴۹
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۴۵
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۳۷
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۳۰
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۲۸
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۲۴
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۲۲
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۱۵
photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۴_۱۷-۵۴-۱۱
Previous Next Play Pause

 


چاپ