پیام تسلیت دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌اللّه العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی)

بسم الله الرحمن الرحیم.
     پیام تسلیت دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌اللّه العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی)
      به مناسبت جنایت هولناک ولایت دایکندی و شهادت جمعی از هموطنان بی‌گناه
      قال الله تعالی :
  َ"مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا؛"سوره نساء/۹۳.
 
     شهادت مظلومانه و مجروح شدن جمعی از شهروندان بی‌گناه ولایت دایکندی دل هر انسان مسلمان و آزادۀ را جریحه دار می‌کند. انسان‌های بی‌گناهی که به استقبال زائران حضرت اباعبداللّه الحسین(علیه السلام) وعتبات عالیات رفته بودند، هدفِ حملۀ کور گروه تروریستی تکفیری قرار گرفتند و جان عزیز شان را از دست دادند.

     دفتر حضرت آیت‌اللّه العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی) اولاً؛ این مصیبت مؤلمه را به مردم مسلمان و متدین ولایت دایکندی خصوصاً به خانواده‌های معظم شهداء، تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علودرجات برای شهداء و شفای عاجل برای مجروحین و شکیبایی و اجر مضاعف برای بازماندگان آنان مسئلت می‌نماید.
     ثانیاً : ضمن تقبیح و محکوم نمودن این جنایت وحشتناک ضد دینی و انسانی لازم می‌داند نکاتی را یاد آور شود‌:
  ۱ -  تکرار چنین حوادث ناگوار و عدم تأمین امنیت هموطنان بی‌گناه، حاکی از سهل انگاری و بی‌توجهی مسئولین ذیربط امنیتی بوده و قابل قبول نمی‌باشد.
 ۲ - از کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی که مدعی حقوق بشر هستند نیز خواسته می‌شود که در شناسایی عاملان و حامیان این افراد کوردل و ضد انسانی و پیش گیری از وقوع چنین جنایت‌های هولناک ملت مظلوم افغانستان به خصوص مردمی را که به صورت سیستماتیک و مستمر مورد کشتار بی‌رحمانه قرار می‌گیرند یاری کنند.
              محمدحسن عارفی
          رئیس دفترمرکزی
‌.                                   ۱۴۰۳/۶/۲۵

 

 


چاپ