پیام حضرت آیت الله العطمی فاضلی بهسودی پیرامون مشکلات اخیر مهاجرین ناشی از ویروس کرونا

بسمه تعالی 

«مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ»
ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، مخصوصا میلاد مسعود منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج)، از حسن رفتار یکایک مقامات جمهوری اسلامی ایران، مخصوصا مقام معظم رهبری(دام ظله) و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی که چندین بار به مسئله مهاجرین افغانستانی و درمان رایگان بیماران کرونایی آنان توجه و به مسئولین مربوطه سفارش نمودند؛ صمیمانه تشکر و سپاس‌گزاری می‌کنیم.
یقینا این روزهای سخت و دشوار می‌گذرد اما خاطرات خوش همدلی، همدردی و مهربانی شما بزرگواران در خاطره‌ها باقی می‌ماند و در عین حال این خود بیانگر آن است که پیوند عمیق و رابطه مستحکم و پایدار و تاریخی این دو ملت باهم برادر و همسایه ریشه‌دارتر از آن است که در چنین پیشامدهای تلخ و ناگوار فراموش و یا خدشه‌دار گردد.
بدون تردید، مهاجرین افغانستانی، این جمعیت فراموش شده، مظلوم و نهایت آسیب پذیر؛ در این شرایط تلخ و دشوار که مجبورند در خانه‌ها بمانند اما سفره‌هاشان خالی و دست‌شان از همه‌جا کوتاه است؛ شدیدا نیازمند همدلی و مهربانی ملت و دولت بزرگوار و میزبان ایران اسلامی است.
توجه و سفارشات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی، گذشته از اهتمام به آموزه‌های اسلامی و معیارهای انسانی، توجه به حسن همجواری و پیوند پایدار و تاریخی این دو ملت باهم برادر است.
از همدردی و همدلی یکایک شما نسبت به مهاجرین قدردانی می‌کنیم و به امید استحکام روابط این دو ملت، از پیشگاه قادر متعال می‌خواهیم تا با دفع و رفع این آفت و بیماری، شفای عاجل بیماران و صبر و پاداش برای مصیبت‌دیدگان، همه ما را از این آزمون سربلند بیرون آورده و سلامت و نشاط و شادابی و سرفرازی را برای همه عنایت فرماید. والسلام
حوزه_علمیه_قم
محمدباقر فاضلی بهسودی
تاریخ: 1399/1/21
مطابق با پانزدهم شعبان المعظم 1441 قمری


چاپ  

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ما پیرو آن مکتبی هستیم که فرمود:الجار ثم الدار،انشاءالله افغانستان را بهتر از ایران آباد میکنیم،گرچه ایران و افغانستان نداریم و اینجا خانه خودتان هست.

علیرضا
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید