حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی( دامه ظله العالی)


در روز چهارشنبه در تاریخ 6حوت 1399 مطابق 12 رجب 1442 در ادامه درس خارج فقه خود فرمود: روز پنجشنبه 13 رجب، ولادت مولا امیرالمؤمنین علی(ع) است. معظم له ولادت با سعادت آن حضرت را به تمامی مسلمانان عالم، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید به خصوص به محضر امام عصر(عج) تبریک و تهنیت گفت و در ادامه اشاره کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: علی با حق و حق با علی است طبق این روایت حضرت علی(ع) همواره با حق است و هرگز از حق جدا نخواهد شد و حق در اطراف آن حضرت می چرخد پس علی(ع) معیار و میزان حق و باطل است؛ هرچیزی که در هر جای مطابق با سیره و روش و رفتار و گفتار علی(ع) است حق خواهد بود و چنانچه مخالف با آن حضرت باشد باطل می‌باشد.
مرجع عالیقدر بیان داشت که حضرت رسول گرامی اسلام(ص) در جای دیگر می فرماید: علی با قرآن و قرآن با علی است یعنی هرچیزی را که علی(ع) می فرماید مطابق با قرآن است و هرچیزی را که قرآن بیان می‌کند علی (ع) هم همان را بیان می‌دارد. طبق این روایت پیامبر اسلام(ص) بین قرآن و علی(ع) تلازم است. بنابراین اگر مسلمانها بر اساس این روایات پیامبر اسلام(ص) عمل می‌کردند در دنیای اسلام شاهد این همه مشکلات نبودیم.
مرجع عالیقدر در ادامه سخنانش فرمود: روز شنبه 15 رجب وفات حضرت زینب(س) است. این بانوی بزرگ اسلام در دوران زندگی‌اش مصائب سخت و مشکلات زیادی را متحمل شد به گونه ای که در دنیای اسلام زنی یافت نمی‌شود که این گونه مصائب دیده باشد. حضرت زینب(س) در عین حالیکه این همه مشکلات و مصائبی را دید رسالتش را به نحو احسن انجام داد و با خطبه های خود در شام و کوفه اهداف قیام برادرش حضرت اباعبدالله الحسین(ع)را به خوبی بیان کرد و پیام عاشورا را در دنیا منتشر ساخت و مردم را بیدار کرد. معظم له سخنان خود را با سفارش به پیروی ائمه معصومین(ع) و دعا برای موفقیت همه مسلمانها به پایان رساند.


چاپ