گزارش مجلس جشن عید غدیر (دفتر مرکزی قم المقدسه).

《مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ》.

مجلس جشن و سرور بمانسبت عید الله الاکبر عید غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و تجلي ولایت و امامت با حضور مرجع عالی قدر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی (حفظه الله)، علماء و طلاب حوزه علمیه و با استقبال پر شور اقشار مختلف ارادتمندان به ساحت امیر المؤمنین امام علی(ع)، در تاریخ ۱۶/ ۴/ ۱۴۰۲، مصادف با ۱۸ ذی الحجه ۱۴۴۴ قمری در دفتر مرکزی مرجعیت برگزار گردید.

مراسم با تلاوت زیبای آیات قرآن کریم توسط جناب آقای مرادی  آغاز و با مدیحه سرایی و نوای دلنشین مداح اهل بیت(ع) جناب حجت‌الاسلام آقای رضایی ادامه پیدا کرد و سپس سخنران مجلس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید جوادی غزنوی پس از عرض تبریک عید سعید غدیر به محضر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(حفظه‌الله)، علماء، طلاب، جوانان، نوجوانان و حضار حاضر در مجلس، یاد و خاطره مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(ره) را گرامی داشته، ایشان را از قاب های نقش بسته در دلها و دارای برکات ماندگار فراموش نشدنی دانسته افزودند: برکات ایشان با وجود با برکت حضرت آیت الله فاضلی بهسودی (حفظه الله) ادامه یافت که تسکین دهنده و التیام بخش دلهای بیقرار گردیده است.

در ادامه با اشاره به شرایط دشوار وطن آوارگی، پریشانی و بدحالی جوانان وضعیت کنونی را برای اهل درک وفهم دیوانه کننده خوانده، بی تفاوتی وبی خبری از حال و روز مردم را نشان از دیوانگی کسانی دانستند که به خاطر بی خیالی از این وضعیت اسف بار حالشان خوب بوده و هیچ غم و غصه ای ندارند!

ایشان در موضوع انتظار جهانی بشریت از غدیر طبق یک برداشت غدیر را مبارک و با برکت و آنرا قصه ای حقانیت و وصایت بیان کرد، جبهه بندی و کشماکش طرفداران جایگاه امامت و وصایت الهی و طرفداران جایگاه خلافتی را موجب جنگ کشتار، آسیب و مشکلات متعدد لاینحل و عدم پذیرش حق در بین مسلمین دانستند.

سپس ایشان با طرح سوالی گفتند: راه حل این مشکل چیست و چگونه می توان راه زندگی کردن را پیدا کرد؟

در جواب گفتند در صورت نپذيرفتن جایگاه امامت، با توجه به شواهد تاریخی عدم پذیرش جایگاه خلافت الهی،  جایگاه خلافت رسول الله و حتی خلافت مسلمین نسبت به خلفاء به دلیل فقدان اجماع مسلمین بطریق اولی قابل پذیرش نخواهد بود، چون تعیین خلیفه جمعی  نبوده، صرفا توسط جماعتی چند نفری بوده است که شاهد عدم پذیرش جایگاه خلافتی را در تغییر آن توسط يزيد ابن معاویه به مالکیت و پادشاهی دانستند که برا اساس بیان صريح قرآن کریم ملوکی و پادشاهی شدن حکومت موجب فساد و وارونه کردن ارزش، ضد ارزش، فضیلت و رذیلت می گردد.

با طرح پرسش دیگر گفتند: راه حل چیست؟

در پاسخ یک راه حل را تشکیل حکومت مشارکتی تمام مسلمین بیان کردند و تقسیم بندی را چند پارچگی، بریدن گردن یک دیگر با شمشیر مرزها، تکه پاره کردن جنسیتی و قومی و انحصار قدرت و عقب ماندگی از قافله پیشرفت علمی و تکنولوژی های نوین، زورگویی، پیش گیری از حق گویی و انحراف شیوه حکومت از اجماع امت اسلامی به شکل های دیگر دانستند و  مجلس را با دعای خیر و شکر گذاری به پایان رساند.

دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی(ره)، تحت اشراف حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(حفظه‌الله)

 

12
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20
20
21
22
23
24
25
26
27
28

 

 

چاپ