گزارش گردهمایی مبلغین محرم ۱۴۴۵ قمری

گزارش گردهمایی مبلغین محرم ۱۴۴۵ قمری
قال رسول الله(ص) (اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ عليه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منينَ لا تَبْرَدُ اَبَداً). برای بهره برداری بهتر از مجالس عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، جلسه توجیهی مبلغین اعزامی به کشور اسلامی افغانستان و آستانهای مختلف جمهوری اسلامی ایران با حضور پر شکوه مبلغین اعزامی در تاریخ ۴/۲۴/ ۱۴۰۲ مصادف با ۲۶ ذی الحجه ۱۴۴۴ قمری در دفتر مرکزی برگزار گردید.
این جلسه با قرائت قاری محترم آقای اکبری آغاز گردید، سپس رهنمودهای مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(مدظله) برای مبلغین اعزامی در قالب پیام مرجع عالی قدر، قرائت گردید و در ادامه سخنران مجلس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسنی به ایراد سخن پرداخته مطالبشان را طی نکاتی بیان کردن: در نکنه اول به مهمترین عناوين تبلیغی از نگاه قرآن کریم با تکیه بر قیام امام حسین(ع) پرداختند که در بردارنده عناوین: عبودیت، ظلم ستیزی، تذکیه و تعلیم، خروج از تاریکی های اجتماعی و خانوادگی، عدالت محوری در زندگی، دوری از وابستگی های جاهلانه، پیش گیری از اختلافات اجتماعی و خانوادگی بوده است.
در نکته دوم ویژگی‌های اساسی مبلغ دین را شامل امور ذیل دانستند: قصد قربت، اخلاص، تقوا، آشنایی با اصول و فروع دین، شجاعت و شهامت بیان حقیقت، وقت شناسی و در نظر گرفتن زمان تعیین شده، سخن گفتن به اندازه فهم مخاطبین، مخاطب شناسی، طرح مباحث مبتلابه.
در نکته سوم به محتوا و قالب سخنرانی پرداخته، برای دستیابی به محتوای آسان و سودمند آشنایی و توان برداشت از منابع مهم قرآنی، روایی و دعایی را برای مبلغ ضروری دانستند.
در ادامه به راهکارهای استفاده بهینه از فرصت های محدود سخنرانی این موارد را بیان کردن: تعیین موضوعات مورد نیاز جذاب، اولویت بندی، پر هیز از کلی گویی و بیان جزئیات موضوع، در نظرگرفتن ظرفیت مخاطبین، نو بودن و تازگی مباحث در قالب شعر، داستان مختصر با چاشنی فکاهی برای رفع خستگی مخاطبین.در پایان مراسم را با دعای خیر به پایان رساند.
گزارش از زاهدی بامیانی
دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی(ره)، تحت اشراف آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(حفظه‌الله).

photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۵۴
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۲۸-۳۸
Screenshot 2023-07-15 153202
Capture
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۲۸-۵۴
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۲۷
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۳۲
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۳۶
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۴۰
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۴۴
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۰-۴۸
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۰۰
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۰۶
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۱۱
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۱۷
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۲۲
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۲۶
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۳۲
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۳۷
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۴۲
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۴۷
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۵۱
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۵۶
photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۵_۱۵-۳۱-۵۹

چاپ