پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت ‎اللّه العظمی فاضلی بهسودی(مدّظله العالی) به مناست تجاوز بی‎رحمانۀ اسرائیل و هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه

پیام  مرجع عالیقدر حضرت آیت ‎اللّه العظمی فاضلی بهسودی(مدّظله العالی)
به مناست تجاوز بی‎رحمانۀ اسرائیل و هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا
کشتار بی‎رحمانه و هدف قرار دادن افراد بی‎دفاع و غیر نظامی و ویران کردن منازل مسکونی بابمب‎های غیر متعارف، به خصوص حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی غزه و کشته و زخمی شدن صدها زن و کودک و افراد بی‎دفاعی که برای مرهم گذاشتن بر زخم‎های آنان به آن بیمارستان منتقل شده بودند؛ قلب هر انسان آزاده‎ای را به درد می‎آورد.
این جنایت وحشیانه عمق درنده خویی و پستی صهیونیست‎ها و مظلومیت روز افزون فلسطینی‎ها را که هفتاد و پنج سال است مورد ظلم و کشتار وحشیانۀ رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته است؛ به نمایش گذاشت.
آیا وقتی آن فرا نرسیده است که وجدان‎های انسان‎های آزاده به خصوص دو میلیارد مسلمان جهان را متوجه عمق جنایات وحشیانه صهیونیست‎های غاصب و مظلومیت مردم بی‎دفاع فلسطین نمایند؟!. آیا مسلمانان و سران کشورهای اسلامی در قبال ملت مظلومی که حتی آب را به روی آنان بسته‎اند و بیمارستان را بر سر زنان و کودکان و پیرمردانِ مجروح و بیماران آنان تخریب می‎کنند و قصد کشتار دو میلیون انسان را در غزه دارند، وظیفه ندارند؟!. آیا آن عزتی که قرآن کریم از آن نام می‎برد«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ»، سکوت، در برابر این نسل کشی آشکار و جنایت غیر انسانی و نظاره کردن کشتار دسته جمعی فلسطینیان مظلوم است؟!
وظیفه انسانی و شرعی همه ملت‎های مسلمان به خصوص مسئولین و سران کشورهای اسلامی و دولت ها و ملت های آزاده جهان ایجاب می‎کند که در قدم اول با هروسیلۀ ممکن جلو نسل کشی و کشتار بی‎رحمانه رژیم خون آشام اسرائیل را بگیرند و امکانات درمانی، آب و غذا و نیازهای اولیه زندگی آنان را فراهم سازند. در مرحله بعد حصر غزه باید شکسته شود و برای پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین و راه حل منطقی، متناسب با واقعیت‎های تاریخی، برای آینده ملت فلسطین در نظر گرفته شود. در غیر این صورت جنایت‎های این رژیم ادامه یافته و منحصر به غزه، کرانه باختری و لبنان نخواهد ماند، بلکه رؤیای نیل تا فرات را عملی خواهد کرد.
اینجانب جنایت وحشیانه، غیر انسانی و بی‎رحمانه اسرائیل و حمایت بی‎قید و شرط کشورهای غربی از این رژریم را به شدت محکوم می‎کنم و از ملت‎ها و دولت‎های اسلامی و سایر ملت‎ها و کشورهای آزاده جهان می‎خواهم که در قبال این جنایت وحشیانه، اقدامات عملیِ جدی و مسئولانه، بدون فوت وقت از خود نشان دهند و نگذارند بیش از این زنان و کودکان بی‎دفاع هدف حملات کورکورانه اسرائیل قرار بگیرند و خانه و کاشانه آنان تخریب شوند. 
در پایان ضمن ابراز همدردی با ملت زجر دیده فلسطین و خانواده‌های شهدا، از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت، برای مجروحان و مصدومان بهبودی عاجل و برای رزمندگان قوت و نصرت مضاعف مسئلت دارم.
    محمدباقر فاضلی بهسودی
  حوزه علمیه قم                                             
1402/7/26ش.

چاپ