مراسم سالروز وفات کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س)، در تاریخ ۴/ ۸/ ۱۴۰۲، در دفتر مرکزی مرجعیت شهر مقدس قم با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، علماء، طلاب حوزه و اقشار مختلف مؤمنین برگزار گردید.

السلام عليكِ يا بنتَ وليِّ اللهِ السلام عليكِ يا أختَ وليِّ اللهِ السلام عليكِ يا عَمَّةَ وليِّ اللهِ السلام عليكِ يا بنتَ موسي بن جعفرٍ و رحمةُ اللهِ و بركاته.
مراسم سالروز وفات کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س)، در تاریخ ۴/ ۸/ ۱۴۰۲، در دفتر مرکزی مرجعیت شهر مقدس قم با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، علماء، طلاب حوزه و اقشار مختلف مؤمنین برگزار گردید.
این مراسم با تلاوت کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای حمید حیدری آغاز و با مداحی مداح اهل بیت آقای اسحاق ظریف زاده در رثای بانوی کرامت ادامه یافت و سپس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب حاج حسین رضایی در مورد شخصیت فاطمه معصومه(س)، به ایراد سخن پرداخت.
شخصیت بانوی کرامت را از دو بعد نسبی و کمالات شخصیتی مورد بررسی قرار داد، در ابتدا بعد دوم را از بعد اول مهمتر ارزیابی کرده، به نمونه هایی از خاندان انبیا و امامان پرداختن که در عین نسب عالی، مسیر شرارت را در پیش گرفته، با کارنامه ای سیاه مورد توبیخ امام معصوم(ع)، قرار گرفتن.
در بعد اول از نظر نسبی پدری فاطمه معصومه(س) را دختر، خواهر و عمه امام(ع) و ایشان را منتسب به سه امام معصوم و از نظر نسب مادر آنحضرت را دارای مادری مانند نجمه خاتون بانوی، عفیف پاکدامن دانست.
از نظر شخصیتی آنحضرت را جزء معدود امام زادگانی بیان کرد که امام معصوم در مورد شخصیتش سخن گفته است، با توجه به اینکه چهار امام در مورد فاطمه معصومه(س) سخن گفته اند، آنحضرت را دارای جایگاه رفیع دانستند و با استناد به فرمایش امام صادق(ع)، قبل از تولد موسی ابن جعفر(ع)، پدر آنحضرت در مورد محل دفن، ثواب زیارت و شفاعت فاطمه معصومه(س)، و با استناد به سخن موسی ابن جعفر(ع) که فرمود [فداها ابوها] و معصومه خواندن امام رضا(ع) و پاداش بهشت برای زیارت آنحضرت در کلام امام جواد(ع)، فاطمه معصومه را دارای شخصیت والا بیان کرد.
در بخشی دیگر از بعد شخصیتی آنحضرت با اشاره به محدثه بودن حضرت معصومه، آنحضرت را به عنوان راوی روایاتی زیاد و مهمی چون: حدیث غدیر، حدیث منزلت، حدیث مقام و منزلت شیعیان و..بیان کرد.
یکی از جلوه های شخصیتی حضرت معصومه(س) را آثار و برکات علمی، فرهنگی تحول علمی، پرورش استوانه های علمی و نشر معارف اهل بیت(ع) در سراسر گیتی دانست و صدور فرهنگ حق طلبی، استکبار ستیزی و انقلاب اسلامی ایران را برای تمام جهان متاثر از برکات آنحضرت بیان کرد، حضور خیلی مشتاقان فرهنگ اهل بیت را از سرار جهان در قم مرهون مرقد فاطمه معصومه(س) و از برکات آنحضرت دانست.
با مهم خواندن پیام حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(حفظه‌الله)قرار گرفتن مدعیان حقوق بشر و آزادی را در کنار ظالمین و قاتلین کودکان فلسطین، دروغین خوانده دفاع از مظلوم را به عنوان فرهنگ حق طلبی از برکات حوزه فرهنگی حضرت معصومه(س)، بیان کرد.
در پایان با ذکر توسل به حضرت معصومه و فاطمه زهرا (س) و دعای خیر مجلس را خاتمه داد.
بخش تبلیغات دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی ره تحت اشراف آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله.

IMG_0046
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۶-۵۹-۰۳
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۱۹ (2)
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۱۹
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۰ (2)
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۰ (3)
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۰
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۱
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۲
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۳ (2)
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۰-۲۳
photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۶_۱۷-۰۳-۵۴
Previous Next Play Pause

چاپ