مراسم تجلیل آیت الله حاج شیخ عوض علی توکلی ورسی (ره)

گزارشی از مراسم تجلیل آیت الله حاج شیخ عوض علی توکلی ورسی ره

پنجشنبه دوم دلو ۱۳۹۹، پس از اقامه فریضه مغرب و عشاء مراسم تجلیل و بزرگداشت از مرحوم آیت الله حاج شیخ عوض علی توکلی ورسی از سوی دفتری مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی رحمه الله علیه با اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله در سالن دفتر مرکزی مرجع فقید ره برگزار گردید.

این مراسم که با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله، آقازاده های مرجع فقید ره، اعضای دفتر مرکزی، بستگان و بیت آیت الله توکلی ورسی ره، علما و طلاب ولایت بامیان و جمعی از طلاب و مهاجرین ورس مقیم قم برگزار گردید، ابتدا جناب آقای خلیل احمدی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت، سپس جناب حجت الاسلام و المسلمین رضایی به مرثیه خوانی پرداخت.

قرائت بیوگرافی کوتاه حضرت آیت الله توکلی ورسی ره توسط جناب آقای حسیب احسانی از دیگر بخش‌های این مراسم و صحبتهای جناب حجت الاسلام و المسلمین احمدی پایان بخش این مراسم بود. آقای احمدي کارنامه علمی و عملی آیت الله توکلی ورسی ره و دیگر همکاران ایشان را در ساحه ورس و به خصوص مرکز بامیان به تحلیل و ارزیابی گرفت.

آقای احمدی با برشماری ویژگی ها و ظرفیت های ولایت بامیان و محرومیت این ولایت تا دهه هشتاد، از تلاش ستودنی عالمان بامیان در دهه هشتاد و نود یاد کرد و حمایت و پشتیبانی مرجع فقید ره را در برگزاری نماز جمعه و جماعت در مرکز بامیان، تاسیس مرکز فرهنگی تحقیقاتی امام صادق علیه السلام و مسجد جامع امام صادق علیه السلام، یاد کرد و گفت آنچه توسط یک تیم خدمت گذار، پرتلاش، متعهد زیر چتر مرجعیت حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی ره، در خلال این چند سال در مرکز بامیان انجام یافته است، طراز این ولایت را به لحاظ فرهنگی، علمی، دینی و اجتماعی فوق العاده بالا برده است؛ چنانکه دیگر با بامیان قبل از دهه هشتاد قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام احمدی مسول ارتباطات دفتر مرکزی مرجع فقید ره گفت: حضور بی ریا، بی تکلف، بی ادعا و موثر آیت الله توکلی ورسی ره در جای جای کشور قابل دیدن است و در کابل، بدخشان، قندوز، بامیان و ورس ماندگار خواهد ماند. تلاش های شبانه روزی او در احیاء دوباره مدرسه ولی عصر(عج) بیش از همه برجسته می نماید.

 در پایان این مراسم، از مهمان گرامی با تهیه و توزیع نذری مختصر، پذیرایی به عمل آمد.

 مدیریت فرهنگی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله.

1
1
2
2
3
3
3
3
4
4
5
5
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2

چاپ