گزارشی از مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام دهم علی النقی علیه السلام

امروز دوشنبه بیست و هفتم دلو 1399، برابر با سوم رجب 1442قمری، به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام مراسمی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی رحمت الله علیه با حضور و اشراف حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله برگزار گردید.

این مراسم با قرائت آیات قرآن توسط قاری محترم قرآن جناب آقای مرادی آغاز شد. سپس جناب حجت الاسلام روح الله علیزاده به سوگوارای و مرثیه خوانی پرداخت. صحبت های خطیب شهیر و نام آشنا حجت الاسلام و المسلمین آقای فیاض غزنوی پایان بخش این مراسم بود.

استاد فیاض غزنوی با تجلیل از مرجع فقید مرحوم حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی رحمت الله علیه، محور سخنان خودش را به مسأله «امامت در منابع اعتقادی اسلام» اختصاص داد. ایشان با بیان روایتی از کتاب «صحیح مسلم» مبنی بر اینکه پیامبر صلوات الله علیه فرمود: «دوام و بقاء اسلام در تداوم جانشینان دوازده گانه» تضمیمن شده است؛ فرمود: مفاد این حدیث در صحیح مسلم به دو شکل آمده و در دیگر منابع روایی اهل سنت نیز وارد شده است؛ معنایش نیز روشن است. منتها در تطبیق و مصداق این حدیث، نوعی بُن بست دیده می شود. زیرا در این حدیث به دو چیز اشاره شده است: نخست اینکه جانشینان بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله دوازده نفرند و دوم اینکه این دوازده نفر از بنی هاشم(قریش) هستند. این عدد، تنها بر پیشوایان و ائمه اهل بیت علیهم السلام قابل تطبیق است.

عضو دفتر مرکزی مرجع فقید ره گفت: برای همه روشن و واضح است که تعداد خلفاء اموی(چهارده نفر) و عباسی(37 نفر)، بیش از این عدد است. به همین دلیل نمی تواند این حدیث پیامبر صلوات الله علیه بر ایشان منطبق باشد.

آقای فیاض غزنوی در بخش دیگری از سخنانش به بیان کارنامه خلفاء اموی وعباسی پرداخت و گفت: در میان خلفاء اموی کسانی را می یابیم که صلاحیت زعامت و امارت امت اسلامی را ندارد. ایشان گفت خلفاء عباسی، هرچند با شعار «یا لثارات الحسین» روی کار آمدند اما در ادامه عمل کرد و کارنامه ای از خود برجای نهادند که حتی خلفاء اموی را نیز روسفید کردند! ایشان با بیان برخی از ویژگیها و رفتار متوکل عباسی با امام هادی علیه السلام، فرمود: به گواهی تاریخ، متوکل عباسی، یکی از خبیث ترین و مبغض ترین انسان ها در ارتباط با اهل بیت پیامبرعلیهم السلام بود. او همان کسی است که زائارن امام حسین علیه السلام را از رفتن به زیارت امام حسین منع می کرد. و حتی اقدام به تخریب و شخم زدن قبر آن امام همام علیه السلام نمود.

آقای فیاض غزنوی، در پایان این مراسم، ضمن بیان مصیبت اهل بیت علیهم السلام، برای سلامتی امام عصرعجل الله تعالی فرجه و عزت و دوام توفیق مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی دام ظله دست به دعا برداشت.

5200
5200
IMG_6845
IMG_6845
IMG_6858
IMG_6858
IMG_6909
IMG_6909
IMG_6919
IMG_6919
IMG_6948
IMG_6948
IMG_6949
IMG_6949
IMG_6931
IMG_6931
IMG_6935
IMG_6935
IMG_6934
IMG_6934
IMG_6900
IMG_6900

چاپ