بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره)، زیر نظر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(مدظله العالی )

 

 

 

إِنَّ الَّذينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ الْغافِلاتِ الْمُؤْمِناتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظيمٌ (نور/23)

شخصی به نام سیدعیسی حسینی مزاری طی سخنرانی اخیر خویش در تاریخ 29/8/1402 در شهر مشهد مقدس و متعاقباَ انتشار آن گفته‎ها در خبرگزاری صدای افغان(آوا)، مدعی شده است که در زمان حکومت قبلی هزاران فاحشه خانه و 500 کلیسا در کل شهر کابل و تنها 300 کلیسا و 960 فاحشه خانه ثبت شده در غرب کابل(دشت برچی)، وجود داشته است. ما ضمن تقبیح و محکوم کردن این اتهامات کذب و خلاف واقع در مورد مردم متدین و عزتمند کابل به خصوص مؤمنین سرافراز و دین مدار غرب کابل، لازم می‎دانیم نکاتی را یاد آوری کنیم.

1.اینگونه اظهارات علاوه برآنکه دروغ، تهمت به مؤمنین و دارای پیامدهای مهم شرعی و حقوقی برای شخص ایشان است؛ وحدت و همگرایی ملت متدین افغانستان را هدف قرار داده است. قاطبه مردم سر افراز و عزتمند کشور صدها سال در کنار همدیگر زندگی کرده‎ و هیچگونه مشکلی با هم نداشته‎اند. ایجاد اختلاف بین ملت رنج کشیده افغانستان خیانت و گناه نابخشودنی در حق آنان و تاریخ آن سرزمین می‎باشد.

2.وجود صدها مسجد، حسینیه، دارالقرآن، مدارس علوم دینی در غرب کابل، حضور گسترده مردم به خصوص جوانان در نمازهای جمعه و جماعات، برگزاری محافل قرآنی، وجود کتابخانه‎های متعدد و مراکز فرهنگی و علمی حاکی از دیانت، تعهد و پای بندی مردم آن سامان به آموزه‎های اسلامی واخلاقی است. علم دوستی، صداقت، عدالت‎خواهی و پایبندی به احکام اسلامی خصیصه اصلی مردم غرب کابل است و حتی بیگانگانِ با انصاف نیز به آن اعتراف دارند. لذا نسبت‎های ناروا، موجب هتک حرمت و عزت ساکنان غرب کابل و جریحه دار شدن وجدان عمومی جامعه شده است. این اتهام گسترده تبعات جبران ناپذیری برای فرد مذکور در پی‎ دارد و یک عمل خلاف شرع و عقل است. و نیز آسیب‎های جدی امنیتی را متوجه مردم متدین و مظلوم غرب کابل می‎کند. در این شرایط اولین کار این است که فرد مذکور برای التیام قلوب جریحه دار شده مؤمنین، ازآنان معذرت خواهی و اعاده حیثیت کند.

والسلام علی من اتبع الهدی

حوزه علمیه قم  6/9/1402


چاپ