مراسم سخنرانی و ذکر توسل بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، یادگاران مرجع فقید،

بسم الله الرحمن الرحیم
صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ یا بنتَ محمدٍ یا قرَّةَ عینِ الرَّسول یا سیدتنا و موْلاتنا إنا توَجهنا وَ استشفعنا وَ توَسلنا بکِ إلى اللَّه و قدَّمناک بین یدیْ حاجاتنا یا وَجیهةً عندَ اللَّه اشفعی لنا عندالله.
طبق سنوات گذشته در تاریخ ۷/ ۹/ ۱۴۰۲ مصادف با ۱۴/ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری قمری مراسم سخنرانی و ذکر توسل بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، یادگاران مرجع فقید، شخصیت های علمی و با حضور پرشور طلاب حوزه، اقشار مختلف مهاجرین و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت در شهر قم برگزار شد.
دومین روز سوگواری ایام فاطمیه با اجرای جناب حجت‌الاسلام دانش و تلاوت قاری محترم جناب آقای محمد حسین احمدی آغاز و با مرثیه سرائی مداح اهل بیت حجت‌الاسلام آقای سید هاشم حیدری مراسم ادامه یافت، سپس سخنران مراسم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمد داود عالمی تحت عنوان حضرت زهرا(س) الگوی همیشه جاوید سخنرانی کرد.
ایشان در ابتدا قتل عام امروز مردم غزه را شبیه قتل عام ۶۲ درصد از نیاکان شیعیان(هزاره)، افغانستان بیان کرد و آنرا به خاطر پیروی از اهل بيت و ارزش های دینی سند افتخار شیعیان افغانستان دانست.
با استناد به گزاره های تاریخی افتخار دوری از صب و دشنام امیرالمؤمنین(ع) و دفاع از حریم آنحضرت را در تاریخ سیاه اموی منحصر در نیاکان شیعیان افغانستان بیان کرد.
در ادامه مسولیت علما را در این عصر به دلیل تهاجم همه جانبه ای دشمن برای از بین بردن ارزش های مانند حجاب و میراث فاطمه(س) سنگین تر از گذشته بیان کرد.
رعایت دو شرط اساسی را برای معرفی شخصیت های دینی مانند حضرت زهرا(س) برای مبلغین ضروری دانست: یکی توصیف حضرت زهرا و معصومین بر اساس قرآن و روایات. دوم تطبیق اوصاف بر مصادیق و نمونه های عینی کار بردی.
توصیف بدون تطبیق را دارای پیامدهای منفی و ترک واجبات عبادی و مالی و انجام محرمات بیان کرد.
عدم الگو گیری در عفاف، حجاب، بالارفتن سن ازدواج، گرفتن شیر بها و تجمل گرای در مراسم عروسی را از پیامدهای توصیف بدون تطبیق بیان کرد.
به عنوان راهکار تلفیق توصیف و تطبیق، سخنرانی درد شناسی و درمان محوری را بر اساس یکی از فضایل و دوری از توصیف تمام فضایل منهای تطبیق توصیه کرد.
از خطرات توصیف بدون تطبیق را از بین بردن تدریجی ارزش‌های مانند حجاب توسط دشمنان دانست، عادی انگاری و عادت دادن به ضد ارزش ها را در خانواده ها به عنوان حربه نفوذ و از بين بردن مقدسات و ارزش ها توصیف کرد و فاصله گرفتن زنان و دختران مسلمان را به خاطر عدم تطبیق از الگوی های عینی نیاکانشان موجب افتادن در دام الگوهای تطبیقی ضد ارزشی ارزیابی کرد و آنرا بزرگترین درد جامعه اسلامی بیان کرد.
توصیف منهای درد شناسی و تطبیق بر دردها را از کوتاهی های مبلغین دانست و راهکارهای مشخصی را برای کاربردی کردن سخنرانی ها بیان کرد.
۱. روش شناسی و مخاطب شناسی عملیاتی.۲. بررسی علل و عوامل طلاق در جامعه.
در بخش پایانی سخنان خود (در راستای اهانت سید عیسی حسینی مزاری به شیعیان افغانستان)نماد زنده بودن شیعه را در مراسم های با شکوه شبهای قدر، عزاداریهای محرم و بزرگداشت مناسبت های مذهبی و عبادی در غرب کابل توصیف کرد. رشادت، جان فشانی مردم و جوانان را در عین فقر در هزینه های مالی و جانی در انتحار ها سند جاویدان دینداری آنان بیان کرد و با اشاره به اعترافات بیگانگان به استحکام پایه های اعتقادی و دینی شیعیان مناطق مرکزی اتهامات را اراجیف و یاوه گویی پوچ بیان نموده راهکار از بین بردن جو سازی ها را در برجسته کردن و تبیین سابقه دینی، فرهنگی این مردم و خدمات علما و سرمایه های مانند: خدمات متعدد حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی(ره) برای اعتماد به نفس مردم متدین افغانستان ضروری دانست.
ایشان در بخشی از صحبت ها بیانیه دفتر مرکزی دفتر مرجعیت را در محکومیت بهتان، دروغگویی و افترا پردازی سید عیسی حسینی مزاری عليه مردم افغانستان، قرائت کرد.
در پایان با ذکر توسل به ساحت فاطمه زهرا(س)، و دعای خیر مجلس را به پایان رساند.
بخش تبلیغات دفتر مرکزی آیت‌الله العظمی محقق کابلی ره تحت اشراف آیت الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۳۱
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۰۸
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۰۳
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۰۶
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۰۷
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۱۲
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۱۵
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۱۷
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۲۱
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۲۳
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۲۶
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۲۹
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۳۴
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۳۷
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۴۵
Previous Next Play Pause

چاپ