بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، یادگاران مرجع فقید، شخصیت های علمی و با حضور پرشور طلاب حوزه، اقشار مختلف مهاجرین و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت در شهر قم برگزار شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ یا بنتَ محمدٍ یا قرَّةَ عینِ الرَّسول یا سیدتنا و موْلاتنا إنا توَجهنا وَ استشفعنا وَ توَسلنا بکِ إلى اللَّه و قدَّمناک بین یدیْ حاجاتنا یا وَجیهةً عندَ اللَّه اشفعی لنا عندالله.
طبق سنوات گذشته در تاریخ ۸/ ۹/ ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵/ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری قمری مراسم سخنرانی و ذکر توسل بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، یادگاران مرجع فقید، شخصیت های علمی و با حضور پرشور طلاب حوزه، اقشار مختلف مهاجرین و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت در شهر قم برگزار شد.
سومین روز سوگواری ایام فاطمیه با اجرای جناب حجت‌الاسلام دانش و تلاوت قاری محترم جناب حجت‌الاسلام آقای علی احمدی آغاز گردید و با مداحی زیبا و جانسوز مداح اهل بیت حجت‌الاسلام حبیب الله عرفانی ادامه یافت، پس از آن سخنران مجلس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب حاج آقای علی انصاری به ایراد سخن پرداخت
در ابتدا زهرای مرضیه(س) را پشتوانه عظیم برای علی (ع)، بیان کرد و بدان جهت اندوه ها و غم‌های واقعی آنحضرت را پس از شهادت حضرت زهرا (س) دانست.
و سپس در موضوع زهرا از نگاه مولا علی(ع)، با تکیه به دو روایت یکی از زندگی مشترک و روایتی از هنگام شهادت حضرت زهرا(س) به تبیین موضوع پرداخت.
یکی ویژگی های زهرا مرضیه را از نگاه علی(ع)، بهترین یاری کننده برای اطاعت خداوند و مددکار برای جهاد، انفاق، ایثار و رمز توفیقات اجتماعی آنحضرت بیان کرد.
فاطمه را از دیدگاه علی(ع)، وجود نورانی و ملکوتی و هم سخن با ملائکه الله، دارای مصحفی که خبر از غیب و آینده می هد دانست و نمونه آن را پیش بینی زنده کردن راه قرآن و بشریت در سایه قیام امام حسین دانست. با تبیین خفقان و ممنوعیت های تاریخ تشیع از جمله ممنوعیت مجالس مذهبی در کابل افغانستان، رونق برگزاری محافل اهل بیت(ع) در سراسر دنیا و کابل را در راستای یش بینی های مصحف زهرا(س)، توصیف کرد و جامعه تشیع افغانستان را جامعه دلباخته اهل بیت (ع)، دانست بر این اساس سخنان (عیسی حسینی مزاری) را در مورد مرکز ولایت و نشر فرهنگ تشیع کابل تهمت، خیانت، بی عقلی، جهالت، نفهمی و خلاف مکتب زهرای مرضیه توصیف کرد. مبارزه زهرا(س) را در مقابل حرکت جاهلانه، حق کشی و بی عدلتی و پیش گیری از انحراف اسلام از مسیر اصلیش دانست.
سپس با بیان کلمات امیر المؤمنین(ع) به ویژگی های دیگر حضرت زهرا(س) اشاره کرد، از ویژگی های زهرا در کلام علی را به خشم نیاوردن، نا فرمانی نکردن شوهرش بیان کرد.
و این ویژگی ها را به عنوان سیره عملی زهرا درس عملی تطابق گفتار با رفتار برای علما تبیین کرد.
دروغگویی، شایعه پراکنی و جعل احادیث نبوی را بالاترین آزار و اذیت به زهرا دانست و ترک سنت پيامبر اسلام(ص)، ترک واجبات و ترک محرمات را اذیت و آزار آنحضرت ارزیابی کرد.
با اشاره به گفتگوی وصیت پایانی زهرا با علی (عليهماالسلام)، آنحضرت را از نگاه علی نیکوکار ترین و با تقوا ترین توصیف کرد و مجلس را با ذکر توسل و دعای خیر به پایان رساند.
بخش تبلیغات دفتر آیت الله العظمی محقق کابلی ره تحت اشراف آیت الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله.

IMG_0451
photo_۲۰۲۳-۱۱-۲۸_۲۰-۵۷-۰۸
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۵-۵۸
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۰۳
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۰۷
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۱۲
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۱۷
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۲۰
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۲۲
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۲۸
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۳۴
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۳۸
photo_۲۰۲۳-۱۱-۳۰_۱۵-۰۶-۴۷
Previous Next Play Pause

 


چاپ