اولین روز مجلس عزای فاطمیه دوم در تاریخ ۲۴/ ۹/ ۱۴۰۲ مصادف با اول/ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ هجری قمری

بسم الله الرحمن الرحیم
صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ یا بنتَ محمدٍ یا قرَّةَ عینِ الرَّسول یا سیدتنا و موْلاتنا إنا توَجهنا وَ استشفعنا وَ توَسلنا بکِ إلى اللَّه و قدَّمناک بین یدیْ حاجاتنا یا وَجیهةً عندَ اللَّه اشفعی لنا عندالله.
طبق سنوات گذشته اولین روز مجلس عزای فاطمیه دوم در تاریخ ۲۴/ ۹/ ۱۴۰۲ مصادف با اول/ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ هجری قمری مراسم سخنرانی و ذکر توسل به ساحت حضرت زهرا(س) با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، شخصیت های علمی و با حضور پرشور طلاب حوزه، اقشار مختلف مهاجرین و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت در شهر قم برگزار شد.
مراسم با اجرای جناب حجت‌الاسلام آقای دانش و تلاوت زیبای حافظ کل قرآن کریم جناب آقای دکتر محمد رضا فاضلی آعاز و با مرثیه خوانی مداح اهل بیت(ع)، آقای سید محمد هادی حسینی ادامه یافت. سپس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حسین رضایی تحت عنوان فاطمه زهرا معیار حق به ایراد سخن پرداخت، در ابتدا با طرح حق و باطل در مقابل یکدیگر، بیشترین حوزه این دو مفهوم را در مذاهب بیان کرد، شناخت حق را در مواردی که حق با باطل در آمیزند نیازمند جستجو و تتبع و در بعض موارد مانند: حقانيت دین اسلام در صدر اسلام حقانیت اسلام را در مقابل سایر ادیان آشکار دانست.
با ذکر نمونه های تاریخی در آمیختگی حق و باطل را بعد از پيامبر اسلام در اثر بی بصیرتی بیان کرد سپس به معیارهای شناخت حق از باطل اشاره کرد، یکی از معیارها را خود حق و معیار دیگر را بر اساس روایات قرآن و اهل بیت(ع) دانست، معیار سوم را اهل بیت پیامبر و بر اساس روایاتی ‌فریقین که رضایت مندی و خشم فاطمه را موجب رضایت و خشم خداوند دانسته است، فاطمه(س) را مهم‌ترین معیار شناخت حق از باطل بخصوص در امر ولایت و جانشینی پیامبر بیان کرد. شاهد دیگر معیار حقانیت فاطمه(س) را بر اساس رویاتی تبیین کرد که اذیت و آزار فاطمه(س) موجب اذیت و آزار پیامبر(ص) دانسته شده است ودر بخش پایانی سخنانش حجت بودن و الگو بودن آنحضرت را برای ائمه (ع)، نیز در راستای حقانیت فاطمه توصیف کرد و در آخر با ذکر توسل به فاطمه(س) و دعای خیر مجلس را به پایان رساند.
بخش تبلیغات دفتر مرکزی مرجعیت

.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۴۵
1
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۴۷
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۰-۲۱
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۴۳
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۴۴
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۴۵ (2)
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۵۱
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۵۳
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۱-۵۶
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۲-۰۰
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۲-۰۲
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۵_۱۷-۴۲-۰۷
Previous Next Play Pause

چاپ