دومین روز مجلس عزای فاطمیه دوم در تاریخ ۲۵/ ۹/ ۱۴۰۲ مصادف با دوم/ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ هجری قمری

بسم الله الرحمن الرحیم
صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ یا بنتَ محمدٍ یا قرَّةَ عینِ الرَّسول یا سیدتنا و موْلاتنا إنا توَجهنا وَ استشفعنا وَ توَسلنا بکِ إلى اللَّه و قدَّمناک بین یدیْ حاجاتنا یا وَجیهةً عندَ اللَّه اشفعی لنا عندالله.
طبق سنوات گذشته دومین روز مجلس عزای فاطمیه دوم در تاریخ ۲۵/ ۹/ ۱۴۰۲ مصادف با دوم/ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ هجری قمری مراسم سخنرانی و ذکر توسل به ساحت حضرت زهرا(س) با حضور مرجع عالی قدر حضرت‌‌آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی حفظه‌الله، شخصیت های علمی و با حضور پرشور طلاب حوزه، اقشار مختلف مهاجرین و مؤمنین در دفتر مرکزی مرجعیت در شهر قم برگزار شد.
مراسم با اجرای جناب حجت‌الاسلام آقای دانش و تلاوت زیبای جناب آقای احمدی آغاز و با مرثیه سرائی جانسوز جناب سید احمد امیری ادامه یافت و سپس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مبلغ دایکندی در موضوع مقام فاطمه زهرا و ولایت مداری آنحضرت، به ایراد سخن پرداخت و از دو دیدگاه کتاب الله و سنت رسول الله مورد بررسی قرار داد، از از نگاه کتاب الله بر اساس برخی از تفاسیر معتبر روایی تمام سوره قدر را در مورد حضرت زهرا(س)، دانست و با تکیه بر یک آیه از این سوره که شب قدر را بالاتر از هزار ماه بیان کرده است مراد از آن را یک عمر عبادت و در نهایت رسیدن به مقام قرب دانست و بر اساس روایات فاطمه زهرا(س) را شب قدر و معرفت آنحضرت را درک شب قدر توصیف کرد.
از نگاه روایی فریقین حضرت زهرا را دارای جایگاهی رفیعی که برای شناختش قرن ها سپری شده است و واجب الطاعه برای تمام مخلوقات خداوند حتی انبیا توصیف کرد.
ایشان در پاسخ به شبهه غلو مقام حضرت زهرا با توجه به بعضی از تفاسیر اهل سنت آنحضرت را بالاتر حضرت مریم و بالاترین زنان گذشته و آینده معرفیکرد و طبق روایات منابع اهل سنت بالاترین زیبایی ها را برای فاطمه و آنحضرت را زیبایی مجسم و آرزوی تمام خلایق را در قیامت محبت زهرا توصیف کرد.
در بخش دوم سخنانش ولایت مداری، اطاعت پذیری و دفاع آنحضرت را از مقام ولایت موجب بقای تشیع و حقانیت خواند. با تشریح جریان سقفیه به عنوان جریان مقابل حضرت زهرا(س) ولایت مداری آنحضرت را بر اساس روایات و خطبه فدکیه بر اساس نقل منابع روایی مشهور اهل سنت مورد تحلیل قرار داد و با توجه به فرازهای خطبه فدکیه ماهیت سقیفه را اجابت کنندگان و رهروان شیطان و در مقابل مسیر رحمان، خاموش کنندگان نور دین خدا و زیر پاکردن سنت پيامبر خدا(ص) و اهل بیتش بیان کرد و سقیفه را خلاف مسیر زهرا(س) دانست و مبارزات گفتاری و عملی، وصیت و پنهان بودن قبر آنحضرت را در مقابل این جریان و دفاع از ولایت و ولایت مداری بیان کرد. در پایان با ذکر توسل به حضرت زهرا و دعای خیر مجلس را به پایان راساند.
(بخش تبلیغات دفتر مرکزی مرجعیت).

IMG_0578
IMG_0587
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۷_۱۳-۴۸-۳۹
IMG_0609
photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۷_۱۳-۴۸-۴۵
IMG_0565
IMG_0568
IMG_0577
IMG_0589
IMG_0592
IMG_0607
Previous Next Play Pause

چاپ