ویژه برنامه شب شهادت امام رضا علیه السلام

گزارشی از ویژه برنامه شب شهادت امام رضا –علیه السلام-
جمعه 25 میزان 1399ش، برابر با 28 صفر 1442ق، همزمان با شام رحلت جانگاه پیامبر گرامی اسلامی –صلوات الله علیه- و شبِ شهادت حضرت شمس الشموس، امام علی بن موسی الرضا –علیه السلام-، مراسمی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی –رحمه الله علیه-، با حضور حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی –دام ظله العالی-، و جمعی از اعضای دفتر مرکزی مرجعیت برگزار گردید.
در این مراسم که پس از نماز عشاء در دفتر مرجعیت برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمدباقر شجاعی به ایراد سخن و مرثیه سرایی پرداخت. وی ضمن اینکه پیامبر مکرم اسلام –صلوات الله علیه- را الگوی کامل و انسان نمونه ای برای بشریت خواند، به بیان رفتار پسندیده و نیک پیامبر اسلام –صلی الله علیه و آله- با مخاطبان پرداخت. آقای شجاعی گفت: اگر عالم را تجلی و مظهرِ صفتِ رحمانیّت و رحیمیّت خداوند بدانیم، وجود مبارک پیامبر اسلام –صلوات الله علیه-، مصداق کامل و اَتَم این صفت الهی است.
آقای شجاعی گفت: ما وقتی می توانیم درکی درستی از پیامبر بزرگوار اسلام-صلی الله علیه و آله-، داشته باشیم که ابتدا در مورد جامعه عصر پیامبر –صلی الله علیه و آله-، مطالعه داشته باشیم و ویژگی های این جامعه را بشناسیم. پیامبر اسلام-صلوات الله علیه- از جامعۀ که تولد دختر را مایه ننگ می دانست و دختران شان را مخفیانه و شبانه زنده به گور می کردند، و همه چیز بر مبنای ننگ و تیره و تبار شکل می گرفت، یک جامعه شایسته و انسانی ساخت.
حجت الاسلام شجاعی با استفاده از آیات قرآن مجید «امیدآفرینی» در مقام تخاطب با اقشار مختلف جامعه، استفاده از ابزار »بشارت و انذار» به موقع، اظهار «مهر و محبت» نسبت به مردم را را از ویژگی شیوه های تبلیغی و دعوت پیامبر مُکرّم اسلام-صلی الله علیه و آله- دانست. ایشان پیامبر بزرگوار اسلام –صلوات الله علیه- را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست که نصیب بشریت شده است. وی گفت: جامعه اسلامی و انسانی باید شکر گزار این نعمت بی نظیر الهی باشند.
آقای شجاعی با تجلیل و گرامیداشت یاد مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی –رحمه الله علیه-، مرجعیت این مرجع عالیقدر را یکی از نعمت های الهی دانست که شامل مردم افغانستان گردید و تداوم آن توسط فقیه فرزانه حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی -دام ظله- را نشانه دوام لطف الهی دانست و برای مرجع عالیقدر آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون نمود.
مدیریت فرهنگی دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی –دام ظله-.
 

1
1
2
2
4
4

چاپ