مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(ع)

گزارشی از ویژه برنامه شب شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام)
یکشنبه 3 عقرب 1399 ه ش، برابر با 7 ربیع الاول 1442ه ق، شبِ شهادت حضرت امام حسن عسکری –علیه السلام-، مراسمی در دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی –رحمة الله علیه-، با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی –دام ظله العالی- و جمعی از اعضای دفتر مرکزی در شهر مقدس قم برگزار گردید.
در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشاء در دفتر مرکزی مرجعیت برگزار گردید حضرت آیت الله فیاض غزنوی در ابتدای صحبتش حدیثی از امام باقر-علیه السلام- را قرائت کرد: «نَحْنُ اَئِمَّةُ الْهُدَي وَ مَصَابِيحُ‌ الدُّجَي وَ نَحْنُ الْعَلَمُ الَمَرْفُوعُ لِأهْلِ الدُّنْيَا».
ایشان ابراز داشت: حضرت امام باقر- علیه‌السلام- این جملات را در یک خطبه بلندی بیان فرموده است.
آقای فیاض با استفاده از قسمت اول حدیث« نحن أئمة الهدی» ائمه را به دو قسم تقسیم کرد:
1- امامان هدایت. امامان هدایت کسانی هستند که در دنیا پیروان خودشان را به سمت رستگاری و هدایت سوق می دادند و در آخرت نیز جلو آنان به سمت بهشت حرکت می کنند.
1- أئمه ضلالت. ائمه ضلالت افرادی هستند که در دنیا پیروانش را در دنیا به سمت گمراهی می کشانند و در آخرت نیز جلو پیروانش به سمت جهنم راه می روند.
آقای فیاض غزنوی در ادامه با استفاده از قسمت دوم روایت«مصابیح الدجی» ابراز داشت: أئمه هدی چراغها و نور افگنهای ظلمت شکن هستند. امامان معصوم -علیهم السلام- همواره با ظلمتهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... جامعه مبارزه کردند.
حضرت امام حسن عسکری- علیه السلام - یکی از ائمه هدی است که در عصر خودش با تمام ظلمتها مبارزه کرد و به جامعه بشری و اسلامی بمانند نور افگنها روشنایی انداخت.
در پایان! حضرت آیت الله فیاض متوسل به ذیل عنایت حضرت امام حسن عسکری - علیه السلام - شد و ویژه برنامه مراسم شب شهادت حضرت امام حسن عسکری- علیه‌السلام - را ضمن یاد از مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی -ره- برای انسجام و پیشرفت جامعه اسلامی، ظهور و سلامتی حضرت حجت بن الحسن العسکری-عج -، آمرزش اموات، شادی روح بلند و ملکوتی مرجع فقید، سلامتی و طول عمر با برکت مقام معظم رهبری -حفظه الله- و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی -دام ظله العالی- دعا کرد.

4
4
200
200
1
1
3
3
IMG_4843
IMG_4843

چاپ